شناسهٔ خبر: 67764835 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به «الحدیده» یمن را محکوم کرد

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) ضمن اعلام همبستگی با مردم یمن، حمله ددمنشانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت وزارت امور خارجه سوریه در بیاینه ای با محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن، افزود:‌ اقدامات جنایتکارانه دشمن [صهیونیستی] نشان‌دهنده وضعیت درماندگی و ناامیدی [ این رژیم ] پس از ۹ ماه کشتار، ویرانی و جنگ نسل کشی علیه فلسطینیان است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: تاکید می کنیم که رژیم صهیونیستی به طرز واهی معتقد است که این اقدامات جنایتکارانه علیه یمن، این کشور را از حمایت از مردم فلسطین و حمایت از مساله عادلانه آنها متوقف خواهد کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه بار دیگر درباره پیامدهای خطرناک حملات دشمن صهیونیستی که هدف آن کشاندن کل منطقه به یک رویارویی همه جانبه با عواقب خطرناک و غیر قابل پیش بینی است، هشدار داد.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای مهار بی تدبیری رهبران رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آنها شد.‎

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند.

وزارت بهداشت یمن دیروز شنبه آمار اولیه تلفات این حمله تجاوزکارانه را سه نفر شهید و ۸۷ نفر زخمی اعلام کرده بود.

این وزارتخانه امروز در بیانیه‌ دیگری در این باره اعلام کرد: شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۹۲، شهید، زخمی و مفقود افزایش یافته است. در این حمله ۶ یمنی شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

نظر شما