شناسهٔ خبر: 67764414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تفاهم نامه طرح مترو اهواز پیش از شروع به کار دولت جدید عملیاتی می‌شود تفاهم نامه طرح مترو اهواز پیش از شروع به کار دولت جدید عملیاتی می‌شود

معاون شهرداری اهواز گفت: تفاهم نامه شروع مجدد طرح مترو اهواز، تا پیش از شروع به کار دولت جدید آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز  با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری آغاز دوباره کار در طرح قطار شهری اهواز گفت: در این ۲ یا ۳ ماه اخیر با بزرگترین پیمانکاران مجری پروژه‌های قطار شهری در سطح کشور از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع و پیمانکاران بخش خصوصی مذاکره کرده‌ایم.

او افزود: در حال حاضر تقریبا به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و متن اولیه تفاهم‌نامه با یک شرکت مجری فعال در سطح کشور آماده شده است.

آقای سلیمانی می‌گوید: برنامه‌ریزی اولیه این است که با حدود ۶ هزار میلیارد تومان، تونل فاز اول و دوم مترو از ۳ راه فرودگاه تا میدان دانشگاه تکمیل شود. ۴ ایستگاه سه راه فرودگاه، چهارشیر، سلمان فارسی و میدان ساعت نیز تکمیل و سطح سکوی ۶ ایستگاه اجرا می‌شود. بخشی از تاسیسات ویژه ایستگاه‌ها نیز در این قرارداد تامین می‌شوند و همچنین پیگیری برای انعقاد قرار تامین واگن نیز انجام می‌شود.

‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تامین منابع مالی برای آغاز اجرای پروژه قطار شهری اهواز یادآور شد: این تفاهم‌نامه قبل از شروع به کار دولت جدید، عملیاتی می‌شود و عملیات اجرایی آن در مدت ۱۸ ماه انجام خواهد شد.

نظر شما