شناسهٔ خبر: 67764241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش پیشرفت و رشد در دولت سیزدهم؛

وزیر اطلاعات: زیرساخت‌های امنیتی در دولت سیزدهم گسترش یافت

تهران-ایرنا- وزیر اطلاعات گفت: با توجه به پیشرفت فناورانه و گسترده اطلاعاتی و امنیتی در دنیا با یک بودجه ۱۰ برابری زیرساختی و با پیگیری رئیس جمهور شهید و مجلس و قانون بودجه توانستیم زیرساخت های امنیتی را گسترش دهیم و با رژیم صهیونیستی به خوبی مقابله کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سخنرانی سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ در گزارشی از عملکرد وزارت متبوعش در دولت سیزدهم، با بیان اینکه بر اساس سیاست‌هایی که در طرح تحول رئیس جمهور شهید ابلاغ شد، وزارت اطلاعات رویکردی را نسبت به گسترش اطلاعات مردم پایه در پیش گرفت و با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به ایجاد فضای ارتباطی با مردم توانست بسیاری از سرنخ های اطلاعاتی را پیگیری کند و با افکار عمومی ارتباط گرفت، گفت: نکته دیگر هم افزایی بین دستگاه های امنیتی بود که در این دولت شکل گرفت و شاهد نتایج خوب آن در شمال غرب و جنوب شرق کشور هستیم

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در ابتدای دولت شاهد بودیم حضور گروهای ترور و اقدامات تخریبی علیه مردم و دارایی های اساسی و زیرساخت ها بود که با هم افزایی و برنامه صورت گرفته شاهد این امنیت هستیم و شبکه‌ها متلاشی و افراد دستگیر شده‌اند و برخوردها با آنها صورت گرفت.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: با توجه به توقف جنگ سوریه و فعالیت های تکفیری و داعش ها در سوریه، شاهد گسیل داعش های سرگردان از اتباع کشورهای مختلف به کشورمان بودیم که با توانمندی کشور و نیروهای مسلح وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی امروز شاهد دستگیری کامل افراد انتحاری و انغماسی هستیم و یکی از اقدامات بزرگی که نتیجه هم افزایی بود این بود که ما از مردم و دارایی ها صیانت کردیم.

خطیب تاکید کرد: همچنین شاهد گسترش فعالیت و تبادل با سرویس های کشورهای همسایه و کشورهای مؤثر در زمینه اقدامات متقابل بودیم، امروز تفاهم نامه فی مابین داریم و مهمترین توافق امنیتی مربوط به ایران و عراق بود که شاهد آرامش و امنیت در شمال غرب کشور هستیم.

وی با بیان اینکه نکته دیگر که برای کشور طراحی شده بود ورود گسترده و ارزان سلاح و مهمات به کشور بود که با هماهنگی فراجا و تشکیلات امنیتی شاهد کشف گسترده این تجهیرات و امکانات و قاچاق ها بودیم، گفت: امروز تعداد قابل توجهی از آنها داوطلبانه اقدام به تحویل یا گزارش امکانات خود کرده‌اند.

وزیر اطلاعات افزود: با توجه به پیشرفت فناورانه و گسترده اطلاعاتی و امنیتی در دنیا با یک بودجه ۱۰ برابری زیرساختی و با پیگیری رئیس جمهور شهید و مجلس و قانون بودجه توانستیم زیرساخت های امنیتی را گسترش دهیم و با رژیم صهیونیستی به خوبی مقابله کنیم.

خطیب گفت: کسانی که به ناحق و مظلومانه توسط رژیم های مختلف و غربی به اسارت گرفته شده بودند، با تعامل و هم افزایی با وزارت امور خارجه موفق به آزادی آنها شدیم

نظر شما