شناسهٔ خبر: 67763742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تولید ۵۰ هزار تن هلو، شلیل و شفتالو در استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن میوه‌های هسته‌دار هلو، شلیل و شفتالو در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رحمان فیض قربانی سطح زیر کشت باغات هلو، شلیل و شفتالو را دو هزار و ۹۰۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار تن محصول از این باغات تولید می‌شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه عمده باغات هلو و شلیل استان در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و هرسین قرار دارند، افزود: هلو و شلیل استان از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و این تولیدات به مصرف داخل استان و سایر مراکز استان‌ها می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به سنتی بودن عمده باغات هلو و شلیل در استان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به سمت احداث باغات با تکنولوژی روز دنیا رفته‌ایم.

فیض قربانی اضافه کرد: ارقام هلو آلبرتا، هلو هسته جدا، هلو انجیری، هلو زعفرانی و هلو حاج کاظمی، شلیل شمس، شلیل رفعتی و شلیل مغان از جمله ارقام هلو و شلیل استان است.

وی با بیان اینکه برداشت هلو و شلیل در استان از اوایل تیر آغاز شده است و تا اواخر شهریور ادامه دارد، گفت: امسال باغات استان شرایط بارشی خوبی را پشت سر گذاشتند و شرایط بارش و نبود سرمازدگی و خشکسالی باعث شده است تولیدات باغی استان مناسب باشد.

نظر شما