شناسهٔ خبر: 67763662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

شهرداری‌های استان کرمانشاه اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی اربعین جذب کنند

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها باید به سرعت برنامه‌های خود را عملیاتی کنند، زیرا تخصیص این میزان اعتبار بستگی به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها دارد و شهرداری‌ها باید تمام تلاش خود را برای جذب به موقع این اعتبار به کار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ظهر امروز _ یکشنبه سی و یکم تیر _ در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مؤثر و گسترده برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی و توسعه زیرساخت‌ها در مرز بین المللی خسروی، اظهار کرد: این اقدامات و برنامه‌ها نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نخواهد شد بلکه تلاش می‌کنیم که بیشتر شود و خدمات‌رسانی بیشتر و گسترده‌تری به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه شود و تا زمانی که در مسئولیت هستیم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات وظیفه دارند که برنامه‌های خود را در خصوص توسعه زیرساخت‌ها در مرز خسروی با انگیزه و مستمر دنبال و پیگیری کنند تا هیچ برنامه‌ای معطل باقی نماند، زیرا از کوچک‌ترین بی نظمی در برنامه‌ها گذشت نخواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به چندین وقفه در اجرای برنامه‌های مربوط به اربعین در امسال از جمله برگزاری چندین انتخابات و شهادت حضرت آیت الله رئیسی، ادامه داد: باید با جدیت و تلاش مضاعف این وقف‌ها را جبران کنیم و تلاش کنیم که خدمات بیشتری نسبت به سال گذشته برای آن‌ها فراهم شود و این مهم نیازمند انگیزه و تلاش بیشتر همه مدیران استان است.

صحرایی از سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست که به بحث نظافت نمازخانه‌های بین راهی، پایانه‌ها و ساماندهی پارکینگ‌ها با جدیت توجه و هرگونه مشکل در این مسیر را با قاطعیت رفع کند.

وی بر توجه و تلاش بیشتر در تسریع در نظافت شهری خسروی و مسائل بهداشتی آن تا هفته آینده تاکید کرد و ادامه داد: از مسئولان ذی‌ربط و فرمانداری‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درخواست می‌شود نسبت به ساماندهی و ایجاد برنامه‌ای منظم برای خودروهای کرایه و اتوبوس‌ها و خودروهای مستقر در پارکینگ‌ها در مسیر زائران به مرز، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد زائر از مرز خسروی را داشته باشیم؛ بنابراین اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه ضروری است.

صحرایی با اشاره به ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری استان در بحث اربعین، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید به سرعت برنامه‌های خود را شروع و عملیاتی کنند، زیرا تخصیص این میزان اعتبار بستگی به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها دارد و شهرداری‌ها باید تمام جدیت خود را برای استفاده به موقع از این اعتبار به کار گیرند.

وی اضافه کرد: اعتبار لازم برای اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان آزادگان شهر کرمانشاه که در ورودی مسیر مرز خسروی قرار دارد به شهرداری کرمانشاه تخصیص یافته است که این طرح هم باید سریع شروع شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مصوبات این جلسه به منزله انجام و شروع کار است و نیاز به ابلاغ جدید ندارد، اظهار کرد: دستگاه‌های مسئول باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های مختلف اقتصادی در مرز اقدام کنند و اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه ضروری است.

صحرایی با بیان اینکه برای هماهنگی و دقت بیشتر در کارها جلسه بعد ستاد در مرز خسروی برگزار می‌شود از دستگاه‌ها خواست نسبت به ارائه گزارش عملکرد خود به دفتر بازرسی استانداری اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، استاندار کرمانشاه از رسانه‌ها به ویژه صداوسیما خواست بیش از پیش به نقش و جایگاه مهم مرز بین‌المللی خسروی در تردد زائران به عتبات عالیات و اربعین حسینی توجه کنند و بحث رضایت‌مندی زائرین در سال گذشته را در تردد از مرز بین المللی خسروی در برنامه‌های خود با تشریح اقدامات و تهیه بسته‌ها و محتواهای خبری مختلف مورد توجه و تبیین قرار دهند.

نظر شما