شناسهٔ خبر: 67763655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب

یزدیان: مجلس باید قوه عاقله حاکمیت باشد/ دولت باید مجلس را به عنوان بازوی کارشناسی ببیند

علی قورچیان

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار از مجلس به عنوان یک قوه قانونگذار این است که به دور از هیجانات و سیاست زدگی گام بردارد.

صاحب‌خبر -

حامد یزدیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات امروز (یکشنبه) مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مقام معظم رهبری امروز مطالب مهمی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کردند که بار مسئولیت نمایندگان را سنگین‌تر کرد. مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند که مجلس باید منشا آرامش در کشور باشد. انتظار از مجلس نیز این است. مجلس باید به نوعی قوه عاقله برای حکومت باشد چراکه ریل گذاری کشور در مجلس انجام می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم نمایندگان خود را برای بحث قانون گذاری انتخاب می کنند. انتظار از مجلس به عنوان یک قوه قانونگذار این است که به دور از هیجانات و  سیاست زدگی گام بردارد. باید کمتر به احساسات پرداخته شود و قوه عاقله مجلس قوی‌تر باشد. زمانی که منطق حاکم باشد حتما منشا آرامش مردم خواهد بود. مردم نیز در دوره‌های بعد با اعتماد بیشتری نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم حتما ناراحت می شوند که مجالس گذشته یا حتی این مجلس منشا در تنش در کشور باشد. این خواسته مقام معظم رهبری واقعا بجا است. زمانی که مجلس منشا  عقلانیت و آرامش در کشور باشد حتما نوع تعامل آن با دولت کارشناسانه‌تر خواهد بود. دولت ها نیز باید به عنوان یک بازوی کارشناسی به مجلس نگاه کرده و در برابر مجلس نیز پاسخگو باشند. مجلس باید بر اجرای قوانین نظارت کرده تا دولت ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما