شناسهٔ خبر: 67763509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد؛

رسیدن مصرف برق در استان مرکزی به ایستگاه مرز هشدار

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: اوج تقاضای مصرف برق امروز یکشنبه به بیش از 1400 مگاوات رسیده است. با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر گرمای بی‌سابقه در 2 هفته پیش‌رو لازم است که مردم با مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی، در راستای تأمین برق پایدار همکاری لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی در جلسه پیک سایی استان مرکزی که با حضور مدیران ارشد توزیع برق برگزار شد، افزود: این فرایند از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند، با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط کمک کنند.

وی به مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف اشاره کرده ادامه داد: مردم باید در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت 10 صبح تا 22 شب است، از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد 24 تنظیم کرده و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشترکان بخش خانگی در هفته‌های گذشته با برنامه‌های مدیریت مصرف همکاری داشتند. اما تعداد اندکی از مشترکان بخش خانگی مصارف بالای 2 تا 3 برابر الگو داشتند که محدودیت‌هایی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

محمودی با اشار به ضرورت مدیریت مصرف برق در ادارات، تصریح کرد: تأکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از ادارات آغاز شود. بر این اساس برق آن دسته از اداراتی که نسبت به کاهش مصرف برق اقدام نمی‌کنند، قطع خواهد شد.

وی به اهمیت مولدهای خودتأمین ادارات در مدار تولید اشاره کرده و بیان داشت: ورود مولدهای خودتأمین ادارات به مدار تولید از اهمیت ویژه برخوردار است و مولدهای ادارات باید به صورت مستمر در مدار باشند. این مراکز باید برق مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان با 12 شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 480 هزار نفر جمعیت، دارای بیش از 813 هزار مشترک برق است، تأکید کرد: به ازای هر درجه افزایش دمای هوا، 1800 مگاوات مصرف برق در کشور افزایش پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما