شناسهٔ خبر: 67763467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی از مهم ترین طرح های سفر رییس جمهور شهید به استان است که ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در همایش اعضای ستادی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان شمالی اظهارکرد: علاوه بر این طرح با انتقال آب سرانی، انقلابی در تامین آب شرب و تحول بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور شهید برای استان رقم خورد که در نوع خود بی نظیر و نشان دهنده توجه وی به مناطق محروم بود.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: مصوبات سفر رییس جمهور شهید برای اتمام پروژه های نیمه تمام اتفاقات خوشایندی در مسیر توسعه استان رخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان در سفر تیرماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور شهید به خراسان شمالی مصوب شد تا پتروشیمی خراسان با استفاده از پسابِ تصفیه شده بخش زیادی از تقاضاهای آبی خود را مرتفع و نیازش به منابع آب زیر زمینی کاهش پیدا کند.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است؛ صنایع بزرگ استان شامل پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینا است.

تغییر اقلیم و برداشت آب از سفره‌ها و آبخوان‌های زیرزمینی باعث شده است که هشت دشت از مجموع ۱۱ دشت استان در وضعیت نامناسبی از نظر ذخائر آبی قرار گیرد و به همین دلیل هرگونه توسعه بهره‌برداری و برداشت جدید در آنها به منظور تعادل بخشی به منابع آبی ممنوع شده است.

استحکام نظام با حضور پرشور مردم در انتخابات رقم خورد

وی ادامه داد: استحکام نظام با حضور پرشور مردم در انتخابات رقم خورد و با امانت داری شورای نگهبان و دستگاه های نظارتی شاهد انتخاباتی سالم بودیم.

حسین نژاد با بیان اینکه خراسان شمالی در پیشگیری از جرائم انتخاباتی جزو استان های پیشتاز کشور بود تاکید کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در استان سالم و با مشارکت خوب مردم برگزار شد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

نظر شما