شناسهٔ خبر: 67763305 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ترسناک‌ترین مکان‌های روسیه که مسافران ایرانی آن‌ها را بازدید می‌کنند!

صاحب‌خبر -

ترسناک‌ترین مکان‌های روسیه که مسافران ایرانی آن‌ها را بازدید می‌کنند!

روسیه، سرزمینی پهناور با تاریخ غنی و فرهنگی منحصر به فرد، فقط دارای جاذبه‌های گردشگری معمولی نیست. در دل این کشور تاریخی، مناطقی وجود دارند که به دلیل شگفتی‌های طبیعی و باورهای خرافی مردم محلی، به مکان‌هایی ترسناک و وهم‌انگیز تبدیل شده‌اند. با  تور روسیه نهال گشت مسکو،سوچی ،سنت پترزبورگ می‌توانید از این جاذبه‌های ترسناک بازدید کنید.

دریاچه شیطان

در اعماق جنگل‌های انبوه Urzhum، دریاچه‌ای بیضی‌شکل به نام "دریاچه شیطان" نهفته است. این دریاچه که پوشیده از جزایر گیاهی است، با فواره‌های مرموز و صداهای وهم‌آلود، لرزه بر اندام هر بیننده‌ای می‌اندازد. افسانه‌ها حاکی از آن است که این دریاچه محل زندگی شیطان است و فواره‌ها توسط او ایجاد می‌شوند. علم اما دلیل این پدیده را گرفتگی کانال‌های زیرزمینی می‌داند که با فشار آب، فوران می‌کنند.

دشت مرگ

در 3700 کیلومتری مسکو، دشتی مرموز به نام "دشت مرگ" قرار دارد. این دشت، قطب‌نما، ساعت و دیگر دستگاه‌های مغناطیسی را از کار می‌اندازد و افراد را دچار سرگیجه و گمراهی می‌کند. گفته می‌شود انفجار شهاب‌سنگی در سال 1908، عامل این پدیده بوده است. برخی دیگر نیز معتقدند ذغال سنگ گداخته در اعماق زمین، گاز سمی تولید می‌کند و مسمومیت موجودات زنده را به دنبال دارد.

ترسناک‌ترین مکان‌های روسیه که مسافران ایرانی آن‌ها را بازدید می‌کنند!

فانوس اتمی

در جزیره ساخالین، فانوس دریایی منحصر به فردی به نام "فانوس اتمی" رها شده است. این فانوس که زمانی با شکوه و عظمت، راهنمای کشتی‌ها بود، اکنون به نمادی از ویرانی و تنهایی تبدیل شده است. غارت تجهیزات و عدم رسیدگی، این فانوس را به یکی از ترسناک‌ترین بناهای دیدنی برای سفر به روسیه تبدیل کرده است.

معدن الماس میر

معدن الماس میر، زمانی یکی از بزرگترین معادن الماس جهان بود. این معدن روباز در شهر میرنی در جمهوری یاقوتستان روسیه قرار داشت و به دلیل عمق زیاد و وسعت عظیمش، به "ترسناک‌ترین سیاه‌چاله روی زمین" معروف بود. معدن میر در سال 1955 کشف شد و استخراج الماس از آن در سال 1957 آغاز شد. این معدن در طول سال‌های فعالیت خود، میلیون‌ها قیراط الماس استخراج کرد و به یکی از منابع اصلی درآمد مردم منطقه تبدیل شد.

با این حال، به دلیل استخراج دشوار و هزینه‌های بالا، فعالیت معدن میر در سال 2001 متوقف شد. از آن زمان تاکنون، این معدن به حال خود رها شده و به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. امروزه، معدن میر به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی در سفر به روسیه شناخته می‌شود. عمق این معدن به 525 متر می‌رسد و قطر آن 1200 متر است. منظره این معدن از بالا بسیار دیدنی و البته هولناک است.

بنای زاخلوچی

در حوالی مسکو، بنای مذهبی "زاخلوچی" در میان انبوهی از درختان رها شده است. این معبد که در قرن نوزدهم ساخته شده بود، اکنون به پناهگاهی برای خرافات و داستان‌های ارواح تبدیل شده است. معماری خاص و برج‌های کاشی‌کاری‌شده این بنا، بر ابهت و ترسناکی آن می‌افزایند.

هتل نورثرن کرون

هتل مجلل "نورثرن کرون" در سنت پترزبورگ، زمانی قصری باشکوه بود. اما به دلیل مشکلات مالی، ساخت آن نیمه‌کاره رها شد. 250 اتاق لوکس این هتل که می‌توانستند پذیرای مسافران باشند، اکنون در تاریکی و سکوت مطلق فرو رفته‌اند. ویرانی‌های این هتل، منظره‌ای وهم‌آلود و ترسناک را خلق کرده است. بهتر است از این مکان‌های ترسناک به صورت گروهی بازدید کنید. در صفحه تور گروهی روسیه می‌توانید هزینه‌های سفر گروهی را ببینید.

کارخانه داگ دیزل

کارخانه "داگ دیزل" در داغستان، زمانی قلب آموزش‌ها و ساخت تجهیزات نیروی دریایی روسیه بود. اما با تغییر نیازهای نظامی، این کارخانه عظیم به حال خود رها شد. اکنون، اسکلت فلزی این کارخانه در میان امواج خزر خودنمایی می‌کند و به پناهگاهی برای پرندگان تبدیل شده است.

ترسناک‌ترین مکان‌های روسیه که مسافران ایرانی آن‌ها را بازدید می‌کنند!

دره مرگ

دره مرگ، که به "پاتیل بزرگ غرق شده" نیز معروف است، در 6000 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد. طبق افسانه‌ها، دیگ‌های بزرگی در این دره دفن شده‌اند که لبه‌های تیز آنها بیرون زده است. غول‌های یک چشم در زیر این دیگ‌ها خفته‌اند و هر کسی که به این منطقه وارد شود، دچار گیجی و درد شکم می‌شود.

تحقیقات علمی نشان داده که گازهای سمی آتشفشانی در این منطقه وجود دارد که می‌تواند باعث این علائم شود. با این حال، رازهای این دره هنوز به طور کامل برملا نشده و شگفتی‌های آن، گردشگران را در طی سفر به روسیه، سمت خود جذب می‌کند.

منطقه دارگوس

در مرز جنوبی روسیه با گرجستان، منطقه‌ای دیدنی و البته ترسناک به نام "دارگوس" قرار دارد. در این منطقه، مقبره‌ها و سردابه‌هایی بر بلندای تپه‌ها بنا شده‌اند که قدمت آنها به قرن 19 میلادی می‌رسد. در کنار این مقبره‌ها، قایق‌های چوبی نیز دفن شده‌اند که نشان‌دهنده اعتقاد مردم به عبور مردگان از رودخانه پس از مرگ است. سکوت مطلق و منظره وهم‌آلود این منطقه، حس غریبی را به بازدیدکنندگان القا می‌کند و رازهای نهفته در آن، بر جذابیت و ترسناکی آن می‌افزاید.

تجربه‌ای متفاوت با آژانس نهال گشت

سفر به روسیه و بازدید از این مکان‌های شگفت‌انگیز و البته ترسناک، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. با رزرو تور روسیه از آژانس نهال گشت، می‌توانید با خیالی آسوده به این سرزمین پهناور سفر کنید و از تمام زیبایی‌ها و شگفتی‌های آن لذت ببرید. برای اطلاع از هزینه تور روسیه 1403 با نهال گشت تماس بگیرید تا سفری هیجان‌انگیز و البته دلهره‌آور به روسیه را تجربه کنید! برای این کار می‌توانید با شماره 91008111-021 تماس بگیرید.

جمع‌بندی

روسیه، سرزمینی پهناور با تاریخ غنی و فرهنگی منحصر به فرد، تنها به بازدید از جاذبه های عادی خلاصه نمی‌شود.  در دل این سرزمین متمدن، جاذبه‌های وجود دارند که به خاطر اعجاب های طبیعی و خرافات مردم بومی آنجا، به ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی تبدیل شده‌اند.

 دریاچه شیطان، دشت مرگ، فانوس اتمی، معدن الماس میر، بنای زاخلوچی، هتل نورثرن کرون، کارخانه داگ دیزل، دره مرگ و منطقه دارگوس تنها نمونه‌هایی از این مکان‌های ترسناک هستند. اگر به دنبال سفر به روسیه و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و البته دلهره‌آور هستید، سفر به این مناطق را از دست ندهید. برای سفری امن و خاطره‌انگیز، استفاده از خدمات آژانس نهال گشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

نظر شما