شناسهٔ خبر: 67763164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هیات همگانی همدان: دوره مربیگری ورزش روزانه رایگان است

همدان- ایرنا- رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: دوره مربیگری ورزش روزانه در قالب طرح ورزش و مردم به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه ای برای کلاس‌ها دریافت نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

هادی سبزواری روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ورزش و مردم با در نظر گرفتن منابع مالی زمینه اشتغال مربیان مهارت دیده از دانش آموختگان و دانشجویان رشته تربیت بدنی را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: این افراد توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی طی گذراندن دوره‌های آموزشی آمادگی لازم را کسب کرده و سپس در فضاهای مشخص شده به عنوان کمک مربی بکار گرفته شده‌اند.

وی بیان کرد: یکصد مربی زبده و کاربلد را برای آموزش ورزش دوستان در قالب یکصد ایستگاه ورزش صبحگاهی بکار گرفته‌ایم که تا به امروز عملکرد درخشانی داشته‌اند.

سبزواری افزود: این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان تصویب شده و مردان و زنان در تمامی گروه‌های سنی و اقشار جامعه با اولویت بانوان خانه دار و شاغل که به لحاظ پزشکی مجاز به فعالیت بدنی هستند، در آن شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سلامت جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان آحاد مردم با فعالیت بدنی منظم و ورزش، تغییر سبک زندگی با ترویج و توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و دانش آموختگان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، ترویج ورزش آسان، ارزان و در دسترس، مشارکت در رویدادها، فعالیت بدنی و ورزشی منظم به صورت روزانه و بسترسازی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از اهداف مهم این طرح است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌های انجام شده در برنامه ملی توسعه و تعمیم ورزش همگانی خانواده محور است و در آن تلاش می‌شود حداکثر خلاقیت، ابتکار و نوآوری به کار گرفته شود تا این طرح برای همگان جذاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای همسان و همسو این طرح ملی، مربیان در دوره‌های آموزشی به صورت رایگان نام نویسی کنند.

وی افزود: ۶ دوره رایگان را برای مربیان متقاضی هماهنگ کرده‌ایم تا آخرین روش‌های تمرینی ورزش روزانه زیر نظر اساتید برجسته به آن‌ها آموزش داده شود.

نظر شما