شناسهٔ خبر: 67762906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲هزار و ۱۰۰ دانش آموز به مقطع ابتدایی دزفول اضافه شد

دزفول-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: ۲هزار و ۱۰۰ نفر به دانش آموزان مقطع ابتدایی دزفول اضافه شده است که باید فضای آموزشی و نیروی انسانی آنها برای مهرماه تامین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر ظاهرطحان روز یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی آموزش و پرورش دزفول در محل این مدیریت بیان کرد: با اضافه شدن این دانش آموزان علاوه بر فضای آموزشی با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هستیم که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه دزفول با کمبود ۱۸۰ معلم ابتدایی، ۲۵۴ معلم پرورشی، ۱۹۲ نیروی خدمات و ۴۲۵ معلم دوره متوسطه مواجه است، افزود: علاوه بر کمبود فضا با کمبود تجهیزات به ویژه کولر در مدارس نیز مواجه هستیم.
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: امتحانات نهایی از ۱۵ مرداد شروع می‌شود، ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار دزفول نیاز است برای تامین تجهیزات و امکانات همکاری بیشتری داشته باشند.

نماینده مدیران مدارس متوسطه اول دزفول نیز در این نشست گفت: بزرگترین معضل مدیران مدارس در حال حاضر نداشتن کولر است؛ با وجود تشویق مردم به فرزندآوری با کمبود کولر مواجه هستیم.
حسن سعدزاده با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان برخی کلاس‌ها به ۴۰ یا ۴۲ نفر نیز رسیده است، افزود: برخی کولرها فرسوده هستند و جوابگوی جمعیت کلاس‌ها نیستند که باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود تا بتوانیم پروژه مهر را به خوبی آغاز کنیم.


مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز درخصوص حل مشکل کولر مدارس اظهارکرد: مشکلات و نیازمندی‌های تابستان و زمستان مدارس بررسی و در نشست‌های مختلف استانی مطرح شدند.
ظاهرطحان افزود: قرار است موارد در اعتبارات نفت و استانی دیده شوند.

فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: برای پروژه مهر همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند.
علیرضا خردمند اظهارامیدواری کرد در زمان باقی مانده با همکاری دستگاه‌های مختلف مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند.
امام جمعه دزفول نیز گفت: سال تحصیلی گذشته به اتمام رسیده و زمان آن رسیده است که خودمان را نیز ارزیابی کنیم.
حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور بر ضرورت تلاش همه جانبه برای حل مشکلات مربوط به مدارس تاکید کرد و افزود: از الان باید برای سال آینده برنامه‌ریزی و برای بهبود شرایط تلاش کرد.

معاون فرماندهی انتظامی دزفول نیز گفت: آموزش و پرورش با ۲۰ درصد جمعیت کشور سروکار دارد که برای استقرار امنیت آن اقدامات خوبی انجام شده است.
سرهنگ عبدالرضا مردانی با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان دچار برخی چالش‌های اجتماعی هستند، افزود: اعتیاد به عنوان یکی از خانمان‌سوزترین مسائل جامعه روز به روز در سطح مدارس بیشتر و سن دانش آموزان کاهش می‌یابد.
وی افزود: خشونت و دیگر مسائل نیز در فضای مجازی و سایبری افزایش یافته و موجب ارتباط افسارگسیخته دانش آموزان و نوجوانان در این فضا شده است؛ این موارد می‌توانند کانون معضلات اجتماعی فراوانی باشند.
معاون فرماندهی انتظامی دزفول یکی از دغدغه‌های پلیس را تردد دانش آموزان و برقراری امنیت هنگام امتحانات دانست و بیان کرد: اینکه فقط از پلیس انتظار برقراری امنیت داشته باشیم انتظار بی جایی است زیرا ۵۷ دستگاه ۱۵۸ وظیفه در راستای پیشگیری از سرقت را برعهده دارند برای مثال برای جلوگیری از افزایش سرقت خودرو، بیمه‌ها و کارخانه‌های خودروسازی نیز وظیفه دارند.
وی ادامه داد: سرقت تجهیزات مدارس دزفول شرایط سختی ایجاد کرده بود که با تمام امکانات تخصصی، اجرایی، پلیس فتا و بررسی سایت‌های فروش توانستیم چهار نفر سارق سابقه‌دار را دستگیر و ۵۴ دستگاه کولر را کشف کنیم.

رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دزفول نیز گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه سیاه منصور به نام برکت نامگذاری شده که تلاش می‌شود در هفته دولت یا قبل از مهرماه افتتاح شود.
آرش باقرزاده همدانی با بیان اینکه بهره‌برداری از این مدرسه نیازمند مساعدت ۲ نهاد است، افزود: خیابانی که مشرف به این مدرسه است مسیر عبوری فاضلاب سیاه منصور است که ظاهر بدی ایجاد کرده و باید حل شود.
وی ادامه داد: برای حل این مشکل مکاتباتی با شهرداری سیاه منصور انجام شده ولی برای حل مشکل باید سریع اقدام شود.
باقرزاده اظهارکرد: هزینه انشعاب برق این مدرسه پرداخت شده است لذا اداره برق باید پایه برق را نصب کند تا بتوان از این مدرسه در زمان موردنظر بهره برداری شود.
به گزارش ایرنا، مقرر شد با حضور مسوولان مربوطه از این مدرسه بازدید و نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما