شناسهٔ خبر: 67762780 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با ایلنا؛

قطعی های مکرر برق میزان خسارت ها را افزایش داده است

رئیس اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با ایلنا؛ رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: دولتمردان مسئول باید برای حل مشکل قطعی برق و تعطیلی فولاد برنامه‌ریزی داشته باشند تا بیش از این تولید و صنعت کشور دچار خسارت نشوند.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات قطعی برق در زمان پیک مصرف اظهار داشت: همه ساله به دلیل مصرف بیش از حد برق کارخانه‌ها دچار مشکل می‌شوند که این موضوع باعث اختلال در روند تولید برق شده است.

وی افزود:باید فکری اساسی به منظور رفع این مشکل شود که باید یا کارخانجات مجهز به دستگاه‌های تولید برق شوند و یا امتیازاتی از این دست برای کارخانجات در نظر گرفته شود تا در چنین ایامی دچار مشکل نشوند و نیاز به حمایت در این خصوص وجود دارد تا میزان تولیدات کاهش پیدا نکند.

تحمیل خسارت سنگین بر اقتصاد کشور

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: تولید فولاد به این شکل نیست که یک کلید را بزنیم و کار را تعطیل کنیم، کارخانجات باید مدام فعال باشند و دستگاه‌ها به فعالیت خود ادامه دهند، اگر خط تولید تعطیل شود خسارت سنگینی بر اقتصاد کشور وارد می‌شود. در شهرک‌های صنعتی نیز با این وضع موجود کار و پرداخت حقوق کارگران به مشکل می‌خورد، بنابراین دولت باید با ایجاد و پیداکردن راه‌حل کاری کند.

رستگار در ادامه گفت: هوا هر سال گرمتر می شود و نیاز به برق بیشتر می‌شود و باید تدبیر و برنامه‌ریزی شود تا اگر در سال‌های بعد نیز شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، کارخانه‌ها و بخش خصوصی که مظلوم‌ترین بخش در کشور هستند برای تولیدکننده سختی به بار می‌آورد. حمایت‌کردن، پاسخ‌دادن و تدبیرکردن جزء شرح وظایف مسئولین است، که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

از تولید ۵۴ میلیون تن فولاد عقب هستیم

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با اشاره به اینکه تعداد دقیق شرکت‌های فولادی تعطیل شده مشخص نیست، خاطر نشان کرد: در مورد خسارات وارده، لازم به ذکر است که در چشم‌انداز سال ۱۴۰۴، تولید فولاد ۵۴ میلیون تن بوده که در این چند سال گذشته از این پیش‌بینی و هدف عقب افتاده‌ایم و هنگامی که نتوانیم بازارهای هدف را تامین کنیم و سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه صورت نپذیرد تنها خسارت به بار می آورد.

رستگار گفت: این موضوع باعث خسارت کلی به صنعت کشور و صنایع دیگر می‌شود این در حالی است که مسئولین دلسوز باید از خسارت‌های احتمالی به تولید جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما