شناسهٔ خبر: 67762397 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چمران: نتیجه اختلاف افکنی ها شکست است/ باید دست یمنی ها را بوسید

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتحاد و اتفاق بین سیاسیون و بزرگان کشور، موجب پیروزی ملت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و پنجاهمین جلسه شورای ششم، گفت: عزاداری‌های پرشور ملت‌های مسلمان و شیعیانان جهان در تاسوعا و عاشورای حسینی، تنها بازگو کننده یک حقیقت زنده است و آن پیروزی خون بر شمشیر و حق علیه باطل است و باتور داریم که این چنین پیروزی ها همچون حرکت سید الشهدا (ع) آخر دنیا ماندگار و پابرجاست.

وی تصریح کرد: رمز پیروزی تشیع و اسلام همین همتی است که مسلمین برای عزای امام حسین (علیه السلام) بخرج میدهند و این پایداری اسلام را نشان داده و محفوظ خواهد ماند و امیدواریم همه ما توفیق این را داشته باشیم تا با روح قیام سید الشهدا بیشتر آشنا بشویم.

چمران در ادامه گفت: این روز در تقویم ما یکی از روزهای تاریخی مهم محسوب می شود، اما کمتر به آن اشاره شده است. مصدق مردی بود که با ملی کردن صنعت نفت، کاسه و کوزهِ انگلیس را به هم زد. در همان دوران زمامداری مصدق وی بر سر حضورش بر وزارت دفاع با شاه دچار اختلافات عمیقی شد و پس از عزل وی، قوام السلطنه بر مسند نخست وزیری تکیه زد. این اتفاق، ابتدای ماجرای قیام مردم در همانه برهه های زمانی علیه حکومت پهلوی شد.

وی افزود: ایشان مدتی در تبعید و خارج از کشور بود. پس از عزل مصدق، با افشاگری توانست مردم را آگاه کرده و تظاهرات ضد استعماری را شکل دهد و موجب شد تا قیام های مردمی تا جایی پیش رود که بنیان پهلوی را متزلزل کند و حکومت شاه را به زانو درآوردند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: تا وقتی که اتحاد و اتفاق بین سیاسیون و بزرگان کشور وجود داشته باشد؛ سبب می شود ملت پیروز شود. از این رو ما باید از لایه های مهم تاریخ درس بگیریم و بر اتحاد خود قوت دهیم و این اتحاد مستلزم داشتن بصیرت است. اختلاف در همه ابعاد موجب شکست است. ما در همان مقطع تاریخی هم دیدم که اختلاف افکنی ها تحت سیاست های انگلیس، موجب شد زمینه کودتای ۲۸ مرداد شکل بگیرد و امثال سیاستمدارانی همچون آیت الله کاشانی و مصدق از صحنه سیاست کنار زده شوند.

وی با بیان اینکه «نتیجه همه اختلاف ها، شکست است»؛ عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره موضوع بصیرت بارها و بارها موضوعاتی را گوشزد کردند و امیدواریم خداوند بصیرتی را عطا کند که با عقل و درایت و آینده نگری کار کنیم.

چمران در ادامه سخنان خود در صحن شورا، ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه حریق روز پنجشنبه در بیمارستان فوق تخصصی دکتر شریعتی تهران گفت: حیف است تاسیسات یک بیمارستان تخصصی دارای نقایص فنی باشد و با مشکل روبه ‌رو شود. امیدواریم مسئولان بیمارستان های تهران به هوش بیایند و بعد از حوادث بیمارستان گاندی و بیمارستان شریعتی، دیگر شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

وی متذکر شد: طبق اعلام سازمان آتش نشانی در چند مرحله عدم وجود ایمنی در این بیمارستان به مسئولان آن اخطارهای لازم اعلام شده بود که متاسفانه اقدامی در رفع آن صورت نگرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: موشک های یمنی پس از طی مساحت ۲ هزار کیلومتری و ورود به آسمان سرزمین های اشغالی از یک طرف و هدف قرار گرفتن منطقه حساس دولت جعلی اسرائیل آنهم بدون به صدا درآمدن آژیر خطر نشان از قدرت بلامنازع یمنی ها دارد؛ این اقدام یکی از حوادث غرورآمیز امت اسلام است و این عملیات شجاعانه و پیروزمندانه یمنی ها قابل تقدیر است و باید دستشان را بوسید و این چنین ضربه زدن ها به رژیم کودک کش اسرائیل التیامی بر قلب سوخته بازماندگان شهدای غزه است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما