شناسهٔ خبر: 67761995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی امام جمعه بابل:

متاسفانه وزارت جهاد کشاورزي هنوز خريد برنج خارجي با ارز ترجيحي را لغو نکرد

صاحب‌خبر -
متاسفانه وزارت جهاد کشاورزي هنوز خريد برنج خارجي با ارز ترجيحي را لغو نکرد

خبرگزاری آریا- نماز عبادی سیاسی جمعه  دارالمومنین بابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی درمصلی جمعه بابل برگزارشد.           
به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابل: حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی امام جمعه بابل درخطبه های جمعه بابل بیان داشت: حضرت زینب پیروز جنگ رسانه ای دستگاه اموی علیه سیدالشهدا بود زیرا دشمن می خواست پیروزی در جنگ به ظاهر فیزیکی روز عاشورا را در جنگ رسانه ای تکرار کنند اما روشنگری و جهاد تبیین حضرت زینب توانست طومار آنها را در هم بپیچد و نقشه های آنها را برملاسازد. 
وی گفت: وقتی اسرای کربلا را در مقابل ابن زیاد آوردند و آن ملعون شروع به جسارت به اهل بیت و سر مبارک سیدالشهدا کرد، حضرت زینب با صدای محکم شروع به سخنرانی در مقابل ابن زیاد پرداخت و طراحی آنها را برای خاموش کردن صدای قیام سیدالشهدا با شکست مواجه نمود.
امام جمعه بابل افزود:در روایت آمده است که نمازگزار هنگام رفتن به نمازجمعه هر قدمی که برمی دارد به اندازه 200 سال خداوند ثواب و پاداش برای او در کارنامه اعمالش می نویسد و این جایگاه ارزشمند و‌مهم نمازجمعه نزد پروردگار متعال است.
وی گفت: امسال شور ویژه ای در دهه اول محرم برپا بود جمع عظیم عزاداران در تکایا وروستاها به عزاداری پرداختند. و به ویژه تجمع باشکوه در صبح تاسوعای شهرستان در کنار آستانه امام زاده قاسم به عزاداری پرداختند و‌همچنین ویژه برنامه هایی از جمله مراسم شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف برگزار گردید.         
امام جمعه بابل گفت: از جمله صحنه‌های ناراحت کننده محرم امسال حضور افراد و بانوان بزک کرده و با قیافه های آنچنانی در خیابان کنار دسته های عزاداری به عنوان تماشاچی بود. بسیاری از این افراد رادر صفوف ایستگاه‌های صلواتی و دنبال غذا های موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی می دیدیم. و محرم و عزا را فقط در همین ها می دانند. ان شاءالله دنبال این هستند که عزاداری کنند. روز عاشورا روز عزا و روز تشنگی و گرسنگی اهل بیت است. مرحوم آیت الله فاضل به یاد کاروان اهل بیت در کربلا در روز عاشورا لب به آب و غذا نمی زد.   
وی افزود:مبادا شاهد صحنه هایی باشبم که با روح عزا سازگاری ندارد و‌ بر این فضای عزاداری و خود انسان اثر بگذارد. 
امام جمعه بابل تصریح کرد: روضه خانگی عملی که بسبار ارزشمند است که بر اهل خانه اثر می گذارد و از سنت‌های برجا‌مانده از گذشتگان ماست. در روستای هریکنده برای حضور در مراسم عزا رفته بودم ، رفتم دیدم که تقریبا اکثر خانه ها بر سردر آنها پارچه عزا نصب شده بود. تعدادی از رانندگان هم بر روی‌ماشین خودشان یک پرچم عزا بر ماشین نصب می کند.           
وی افزود: از دست اندرکاران و شرکت کنندگان در اجتماع باشکوه بانوان زینبی که عظمت اقامه عزا همراه با تاکبد بر عفاف و‌حجاب داشتند، تشکر می کنم.  
امام جمعه بابل گفت: مرحله سوم عملیات رژیم صهیونیستی ترور رهبران مقاومت است. جنایت بزرگ صهیونیست ها که در کنار کشتار زنان و کودکان بی پناه به ویژه در جنایات اخیر در یکی از اردوگاه های غزه و شهادت و مجروح کردن صدها زن و کودک را محکوم می کنیم.به حق کربلای امروز ما غزه است. صحنه ها و جنایت هایی  که در کربلا رخ داد را در غزه شاهدیم.
وی افزود: انصارالله با عملیات ویژه با پهباد قلب رژیم صهیونیستی را کوباند که بزرگتربن ضربه را بر تجهیزات و ادعای آنها وارد کرد و موجب شادی قلب ما وهمه مردم شد و جبهه مقاومت نشان داد هر میزان که صهیونیست‌ها بر جنایاتشان، بیافزایند جبهه مقاومت هم دامنه عملیات خودرا وسعت می بخشد. 
امام جمعه بابل تصریح کرد:متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی هنوز خرید برنج خارجی با ارز ترجیحی را لغو نکرد. برنج امسال کشاورزان در حال برداشت است و امیدواریم مسئولان دستور صریح شهید رییسی را عمل کنند.     
وی افزود: معمولا فصل برداشت برنج برخی شروع به اتش زدن کلش و کاه می کنند. از جهاد کشاورزی و مسئولان و به ویژه دهیاران می خواهیم مراقبت کنند این خسارت وارد نیاید.کاه سرمایه بزرگی است برای امور دام مورد استفاده قرار می‌گیرد. خود این اتش زدن خسارت به زمین می زند و هم موجب الودگی هوا می شود.      


 

نظر شما