شناسهٔ خبر: 67761966 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت:

مجوز تأمین سرمایه بانک توسعه تعاون اخذ شده است

محمد شیخ‌حسینی در حاشیه بازدید از گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بنگاهدار نیست، افزود: این بانک تنها یک صرافی، شرکت واسپاری (لیزینگ)، کارگزاری پوشش بیمه و شرکت IT دارد و گروه مالی جزو شرکت‌های غیربانکی است که با مجوزهای اخذ شده به تامین سرمایه تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، وی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون دارای ۴۳۲ شعبه و ۱۶ باجه تا سال ۱۴۰۱ بوده است که با تبدیل باجه‌ها به شعبه، در حال حاضر بانک دارای ۴۴۸ شعبه است. وی ادامه داد: در حالی که سهم شعب بانک‌های تجاری در تهران ۳۴‌درصد است این سهم در بانک توسعه تعاون ۹‌درصد است و این بانک در اکثر شهرهای دارای فرمانداری و شهرستان‌ها یک شعبه دارد. شیخ‌حسینی با تاکید بر اینکه تمرکز واقعی بانک در بخش واقعی اقتصاد است، گفت: بانک‌هایی داریم که مرغداری، گاوداری یا شرکت دارویی دارند. وی تصریح کرد: اگر نقدینگی ایجاد در بخش واقعی اقتصاد صرف نشود، خطرناک است چرا اقتصادی که متکی به بانک‌هاست رشد نکرده است؟

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم بانک توسعه تعاون در بازار پولی کشور از رقم ۰.۶‌درصد به یک‌درصد رسیده است و هدفمان رسیدن به سهم ۲درصدی است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تنها ۵درصد از تسهیلات پرداختی امهال شده است. وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون رتبه اول در زمینه ارائه تسهیلات به مصوبات سفر رئیس‌جمهوری را داراست، گفت: ۱۳۰‌هزار میلیارد تومان در این بخش مصوب و بیش از ۶۰‌درصد آن پرداخت شده است. به گفته وی، بانک توسعه تعاون دارای ۳‌هزار و ۸۰۰ نیروی رسمی و یک‌هزار و ۱۰۰نیروی شرکتی است. شیخ‌حسینی با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی بانک ارائه خدمات در بستر دیجیتال است اظهار کرد: در نظر داریم روش سنتی پرداخت‌ها را کم کنیم و سهم ابزارهای نوین تامین مالی را افزایش دهیم.

وی گفت:ناترازی بین هزینه و درآمد را به صفر رساندیم و به‌رغم مشکل نقدینگی در سایر بانک‌ها، تراز نقدینگی بانک مثبت است. شیخ حسینی میزان کفایت سرمایه بانک را ۶.۶‌درصد اعلام کرد که در سال ۱۴۰۰ منفی ۰.۲۴‌درصد بوده است. به گفته وی NPL بانک ۳.۵‌درصد است. وی اعلام کرد: قصد داریم بانک توسعه تعاون در پایان ۱۴۰۴ بانک اولSMEها در بستر دیجیتال باشد. وی افزود: ۱۰۶‌هزار تعاونی فعال داریم که سهمی ۸درصدی در اشتغال دارند. او سهم تعاون در اقتصاد را به صورت غیررسمی ۵درصد اعلام کرد.

مشاهده خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

مجوز تأمین سرمایه بانک توسعه تعاون اخذ شده است

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما