شناسهٔ خبر: 67761879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر کوهنورد مفقود شده قله راگا شهر ری در جاده متروکه معدن پیدا شد+فیلم

شهر ری - ایرنا - پیکر کوهنورد مفقود شده در قله کوهستان راگا شهر ری در مسیر جاده متروکه معدن پیدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طبق اعلام خانواده متوفی، ایشان حدود ساعت ۱۷ روز جمعه مورخ ۲۹ تیرماه ۱۴۰۳ از منزل به قصد صعود قله راگا در شهرستان ری خارج شده و پس از گذشت یک روز و عدم مراجعت به منزل، خانواده وی با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس گرفته و خبر مفقودی را اعلام نمودند.

پس از دریافت خبر و اطلاع به هیات کوهنوردی شهرستان ری، چند تیم به سرپرستی حمید طربی وارد منطقه شده و تا ساعت ۲۳ روز شنبه مورخ ۳۰ تیرماه جستجو ادامه پیدا می کند، با توجه به تاریکی هوا و عدم دید کافی، ادامه جستجو به روز بعد موکول شد.

جستجو از ساعت ۴:۳۰ صبح امروز یکشنبه با همراهی حدود ۲۰ نفر از کوهنوردان منطقه از ۵ نقطه دیگر شروع و متاسفانه پیکر کوهنورد بر اثر سقوط از ارتفاع حدود ۴۰ متر پیدا می شود.

هیات کوهنوردی شهرستان ری ضمن عرض تسلیت برای خانواده داغدار، از تمامی عزیزان تقاضا کرد که به هیچ عنوان بصورت انفرادی، بدون تجهیزات مناسب و دانش کوهنوردی به عرصه کوهستان پا نگذارند.

طبق اعلام خانواده متوفی، وی بصورت انفرادی و بدون همراه داشتن موبایل اقدام به کوهنوردی کرده بود.

پیکر کوهنورد مفقود شده قله راگا شهر ری در جاده متروکه معدن پیدا شد

به گزارش روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ری، مورخ ٣٠ تیرماه ١۴٠٣ طی خبر واصله از سوی جمعیت هلال احمر شهرری به هیئت کوهنوردی شهرستان ری مبنی بر مفقود شدن کوهنورد ۴۴ ساله در ارتفاعات شهرستان؛ هیئت کوهنوردی در زمینه عملیات امداد و نجات آمادگی حداکثری خود را اعلام نمود.

پس از حدود ١٢ دقیقه از اعلام خبر، نماینده هیئت جهت ارزیابی و کسب اطلاعات دقیق از روند عملیات جستجوی نیروهای هلال احمر به منطقه کوهستان راگا رسید که پس از گفتگو با عوامل اجرایی و تماس با خانواده فرد مفقودی و جمع آوری مستندات، جلسه اضطراری هیئت کوهنوردی تشکیل و تیم امداد نجات کوهستان فراخوانده شد.

تیم های امداد و نجات کوهستان هیئت کوهنوردی و باشگاه کوهنوردی راگا پس از درخواست رسمی هلال احمر وارد منطقه شده و با تشکیل پنج تیم سه نفره منطقه را مورد بررسی قرار دادند اما با توجه به تاریکی هوا و خطرناک بودن برخی مسیرها برای جستجو، عملیات متوقف و به صبح فردا موکول شد.

در جلسه دوم تیم های امداد و نجات کوهستان هیئت کوهنوردی شهرستان ری و باشگاه راگا، با بررسی شواهد و مستندات بیشتر تا ساعت ٢ بامداد مختصات حدودی محل تردد فرد مفقودی را بدست آوردند.

صبح روز سی و یکم تیرماه ١۴٠٣ مجددا تیم های جستجو از ساعت ۴ صبح عملیات خود را به صورت گسترده تر آغاز نموند که در نهایت در ساعت ۵:٣٣ صبح با وارد شدن به منطقه و جاده های فرعی معدن سیمان تهران، جسد فرد مفقود شده در ساعت ۶:١۵ دقیقه رویت و تحویل عوامل امدادی و انتظامی گردید.

این فرد به دلیل آشنا نبودن با مسیرها و همراه نداشتن تجهیزات مناسب به صورت انفرادی اقدام به پیمایش مسیرهای فرعی کرده بود که متاسفانه بر اثر سقوط جان خود را از دست دادند.

نظر شما