شناسهٔ خبر: 67761697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سلیمی: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان نقشه راه را مشخص می کنند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار نقشه راه را مشخص می‌کنند که برای صیانت از مجلس و نمایندگان تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز یکشنبه (۳۱ خردادماه) درباره علت تاخیر دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر معظم انقلاب گفت: در همه دوره‌ها و در ابتدای مجلس دو اتفاق مهم رخ می‌دهد. نخست پیام مقام معظم رهبری به مجلس است که در روز آغاز مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود. سپس بعد از انتخاب هیات رئیسه مجلس که معمولا در دومین روز آغاز به کار مجلس انجام می‌شود، نمایندگان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از یک سو شاهد شهادت آیت الله رئیسی و همراهان عزیز ایشان بودیم که موجب شد کشور در هاله‌ای از غم و اندوه فرو رود و از سویی انتخابات زودرس ریاست جمهوری سبب شد دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب به امروز موکول شود.

وی توضیح داد: به رغم شهادت آیت الله رئیسی، انجام امور و تشکیل مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی متوقف نشد و دولت نیز امور مربوط به خود را انجام می‌داد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اشتیاق نمایندگان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: معمولا این دیدار به خصوص دیدار نخستین در کنار دیدار سالانه نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری بسیار اهمیت دارد. رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس در چهار سال آینده را ترسیم می‌کند. نکات ارزنده‌ای که رهبری می‌فرمایند علاوه بر اینکه نقشه راه را مشخص می‌کند و برای صیانت از مجلس و نمایندگان تاثیر فوق العاده‌ای خواهد داشت.

سلیمی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب که در روز آغازین مجلس دوازدهم به مجلس ابلاغ شد، گفت: کردند، مجلس دوازدهم به دنبال وجود یک مجلس تراز و ایجاد آرامش در کشور است تا مجلس خود سبب تلاطم در فضای اجتماعی و سیاسی کشور نشود. به عبارتی مجلس در کنار پیگیری وظایف نظارتی در یک فضای اخلاقی و کارشناسی امور را پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: مجلس اولویت های خود را در این راستا مشخص کرده و ان‌شاءالله با جدیت در پیگیری شعار سال و سرعت بخشی به پیشرفت کشور وظایف خود را انجام خواهد داد.

ایرنا

نظر شما