شناسهٔ خبر: 67760992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکنش مفتی عمان به حمله رژیم صهیونیستی به یمن

مریم مینایی

مفتی کشور عمان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بندر حدیده یمن، خواستار حمایت از یمنی‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به بندر حدیده یمن در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما از حمله رژیم صهیونیستی به یمن غافلگیر شدیم و تمامی مسلمانان باید از یمن حمایت کرده و این کشور را یاری دهند.

براساس گزارش عربی ۲۱، الخلیلی در ادامه افزود همه مسلمانان باید از یمن حمایت کنند زیرا این کشور به خاطر موضع خود در حمایت از حق و پاسخ به جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین مورد حمله قرار گرفته است.

مفتی عمان از درگاه خداوند متعال خواست که شهدای این حمله را در بهشت برین خود جای دهد و برای آنها رحمت واسعه خداوند را مسألت کرد.

پیشتر یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی حملات هوایی عصر شنبه به انبار سوختی در غرب یمن که در واکنش به حمله اخیر پهپاد یمنی به تل‌آویو انجام شد، ادعا کرد در صورت لزوم جنبش انصارالله را «در هر نقطه‌ای» هدف قرار خواهند داد.

رژیم صهیونیستی عصر شنبه تانکرهای سوخت در بندر حدیده و انبار مازوت در نیروگاه برق واقع در منطقه «الکثیب» در این بندر واقع در غرب یمن را هدف قرار داد.

ارتش یمن از نوامبر در راستای حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه، ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را به بهانه حمایت از کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما طبق گزارش رسانه‌ها، این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی یمن شکست خورده است.

یک رسانه آمریکایی در پی حمله پهپادی بامداد جمعه نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو مطرح کرد که رژیم صهیونیستی گزینه‌های کمی برای تلافی این حمله دارد که ضعف سامانه‌های دفاع هوایی آن علیه هواپیماهای بدون سرنشین را آشکار ساخته و نگرانی‌ها درباره تهدیدهای متوجه این رژیم را تشدید کرد.

انتهای پیام

نظر شما