شناسهٔ خبر: 67760957 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جایگزین بایدن: چالش سیاست آمریکا

کاربران شبکه های اجتماعی از مقاله رأی جدید که روزنامه "هیل" منتشر کرده و در آن درباره "هیلاری کلینتون" به عنوان جایگزینی برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رقابت های ریاست جمهوری صحبت می کند، شگفت زده شده و موجبات تمسخر آنان را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

جایگزین بایدن:  چالش سیاست آمریکا


به گزارش تابناک به نقل از العالم؛ کاربران شبکه های اجتماعی از مقاله رأی جدید که روزنامه "هیل" منتشر کرده و در آن درباره "هیلاری کلینتون" به عنوان جایگزینی برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رقابت های ریاست جمهوری صحبت می کند، شگفت زده شده و موجبات تمسخر آنان را فراهم کرده است.


"پابلو اوهانا" نویسنده نظرسنجی با عنوان "آماده برای دور دوم... چرا ما بیش از هر زمان دیگری به هیلاری نیاز داریم؟"، در مقاله خود، نوشت" هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که ریاست جمهوری را به ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2016، از دست داد، با بالا گرفتن درخواست‌ها برای تعلیق موضوع انتخاب مجدد بایدن، مناسب ترین فرد برای جایگزینی اوست.

"اوهانا" می افزاید "قوی‌ترین استدلالی که تا به حال بر ضد جایگزینی جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2024 عنوان شده، این ایده است که "جانشین مناسبی وجود ندارد"، اما اتفاقا یک جانشین مناسب وجود دارد که نه تنها فقط یک جانشین خوب، بلکه یکی از واجد شرایط‌ترین ولایق‌ترین افراد برای این سمت "هیلاری رادهام کلینتون" است.

این نویسنده توضیح می‌دهد که بحث‌های علنی در مورد نامزدی بایدن بیش از دو هفته است که پایان نیافته وهنوز در جریان است و دموکرات‌ها طی آن مکررا از بایدن خواسته‌اند که تصمیم بگیرد.

به نظر می‌رسد که این امر مضر و تفرقه‌انگیز است و فقط به بهبود شانس دونالد ترامپ کمک می‌کند.

نویسنده در ادامه می‌گوید: "من در گذشته به شدت از بایدن دفاع کرده‌ام و از دموکرات‌ها خواسته‌ام که پشت سر مرد ما به صف آیند، اما دیگر باید به بحث پایان دهیم... اگر بایدن می‌خواهد کوتاه آمده وتسلیم شود، باید فکر کنیم که کلینتون قهرمان مناسب برای احراز این مسئولیت وبلکه شاید حتی قوی‌ترین در بین گزینه‌هاست..."اجازه دهید ابتدا این موضوع را روشن کنیم که "کلینتون" از بایدن و ترامپ جوان‌تر است...و با توجه به هیاهوی کنونی بر سر سن رئیس جمهور، این یک واقعیت که انرژی و استقامت معادل توانایی در حکومت است، پر بی راه نیست."

"پابلو اوهانا" در مقاله خود تصریح می‌کند که "کلینتون جایگزین آماده است .. رزومه او بی نظیر است و از نظر خبره وتجربه هیچ کسی مثل او نیست ..او به طور مداوم نقش‌هایی را که بر عهده داشته، از وزیر امور خارجه گرفته تا سناتور کنگره آمریکا و بانوی اول و نماینده صندوق حمایت از کودکان، را بازتعریف کرده است. پیش‌زمینه وسیع او در امور داخلی و بین‌المللی کشور آنهم در زمانی که سیاست جهانی آشفته و به طور افزونی دچار درهم ریختگی‌ست، نه تنها شگفت آوراست بلکه با هیچ قیمتی نمی‌توان آنرا ارزش‌گذاری کرد.. استمرار او در دفاع از حقوق کودکان و مراقبتهای بهداشتی موضوعی است که بعد از اپیدمی کورونا بسیار دارای اهمیت است و برگ دیگری به شایستگی او برای این سمت میافزاید".

او در مقاله خود بیان می‌کند که "الآن منتقدان به سرعت به جنجال‌هایی که در سال 2016 به راه افتاد، از جمله فایل ایمیل اشاره می‌کنند، اما این حملات طاقت‌فرسا به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و نامزدها از همه اتهامات تبرئه شدند، در حالی که دونالد ترامپ این چنین نبود و علی رغم اینکه هیلاری کلینتون رای مردم را در 2016 به دست آورد، هنوز هم میلیون‌ها رای‌دهنده وجود دارند که با نگاهی درست به گذشته، از عدم حمایت از او در آن سال پشیمان هستند این رأی‌دهندگان بلاتکلیف برای پیروزی بسیار مهم هستند و کلینتون می‌تواند پشیمانی گذشته آنان را با یادآوری قدرتمندی از خطرات انحراف در سال 2024 به حمایت فعال تبدیل کند."

این نویسنده در مورد نظرسنجی منتشر شده در پی مناظره فاجعه بار بایدن صحبت کرده و می‌گوید" این نظرسنجی نشان داد کلینتون در واقع ارجح‌ترین مورد برای شکست دادن ترامپ با 43 درصد در مقابل 41 درصد می باشد.

وی در پایان مقاله خود تاکید می‌کند: "دموکرات‌ها یک نامزد کارکشته، باهوش و سازگار به نام هیلاری کلینتون دارند... که بدون بار مسئولیت، او می‌تواند با اعتباری که در طول عمر خود دارد، بر بستر ثبات، اصلاحات و پیشرفت در خدمات عمومی و راهبری مثبت عمل نماید.. کاندیداتوری او بهترین فرصت را برای حفظ کاخ سفید و غلبه بر صحنه سیاسی درگیر می‌یابیم."

گفته می‌شود این مقاله جنجال و تمسخر فعالان در رسانه‌های اجتماعی را برانگیخته است تا جائی‌ که افرادی مانند جیسون میلر، مشاور ارشد ترامپ، با این باور گفته است که" پشت این ادعا باید مقداری وزن وجود داشته باشد.. بگذار نامزد کند ببینیم.

"میلر" در یک پست اضافه کرد: "این نظرات به طور طبیعی اتفاق نمی افتد!!."

"دیون جوزف"، افسر سابق پلیس و مشاور امور قانونی، در پاسخ به پست "میلر" گفت: "نه، حالا که اینطورست من قطعا به ترامپ رأی می دهم.

همچنین "الکس شفرد"، مفسر محافظه‌کارآمریکائی، درباره این مقاله اظهار نظر کرد و گفت: "اگر چنین است، که این خبر خوبی برای ترامپ است.. کلینتون سیاستمداری است که کمترین محبوبیتی در میان مردم ندارد".

نظر شما