شناسهٔ خبر: 67760467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خاتون بم نماینده فوتبال دختران ایران در بوتان

خاتون بم به عنوان نماینده ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ همگروه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از 4 دوره برگزاری مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا به سراغ آن رفت تا پروژه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا را اجرایی کند.

 اولین دوره این رقابت‌ها قرار است با حضور 21 تیم برگزار شود که 8 تیم در مرحله گروهی حضور دارند و 13 تیم برای کسب 4 سهمیه مرحله گروهی در رقابت‌های انتخابی شرکت می‌کنند. براساس تصمیم کمیته اجرایی این تورنمنت، نحوه تخصیص سهمیه به تیم‌ها برای حضور در مرحله گروهی و یا انتخابی منوط به رتبه کشورها در رنکینگ فیفا است که با توجه به وضعیت تیم ملی زنان ایران، خاتون در بین تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله انتخابی قرار گفته است.

قرعه‌کشی مرحله انتخابی و گروهی لیگ قهرمانان با حضور مانا ایوابوچی، اسطوره فوتبال زنان ژاپن برگزار شد که براساس آن خاتون با تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ در گروه چهارم قرار گرفت و بوتان میزبان آنها شد. مسابقات مرحله انتخابی از چهارم تا دهم شهریورماه برگزار می‌شود و خاتون در اولین مسابقه روز یکشنبه چهارم شهریورماه به مصاف آرتی‌سی بوتان می‌رود و دومین مصاف آسیایی خاتون روز شنبه دهم شهریورماه برابر کیچه هنگ‌کنگ قرار می‌گیرد.

 

گروه‌بندی مسابقات مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا 25-2024

گروه (A): النصر عربستان (میزبان)، ابوظبی امارات، یانگ‌الفنت لائوس و میوادی میانمار

گروه (B): اتحاد اردن (میزبان)، لایون‌سیتی سنگاپور و اُدیشا هند

گروه (C): صباح مالزی (میزبان)، ای‌پی‌اف نپال و نسف‌قارشی ازبکستان

گروه (D): آرتی‌سی بوتان (میزبان)، کیچه هنگ‌کنگ و خاتون بم ایران

در صورت صعود از مرحله انتخابی، خاتون باید در گروه دوم مسابقات مرحله گروهی با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایاایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند که میزبان این گروه تایلند است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما