شناسهٔ خبر: 67760437 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رویداد «هنر قهرمان بودن» بازدیدکنندگان فرانسوی را به وجد آورد

معرفی ورزش زورخانه‌ای از آیین‌های پهلوانی و باستانی ایران زمین با روایت نقالی مدرن در رایزنی فرهنگی ایران در پاریس، گردشگران و بازدیدکنندگان فرانسوی را به وجد آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با برگزاری المپیک 2024 فرانسه و به منظور معرفی بخشی از فرهنگ ورزشی کشورها به مخاطبین فرانسوی و توریست‌های فرانسه، رویداد فرهنگی «المپیاد فرهنگی» با مشارکت 18 کشور دارای این نشان فرهنگی به ویژه جمهوری اسلامی ایران توسط کمیته پاریس افتتاح شد.

طی این رویداد فرهنگی ـ ورزشی، «هنر قهرمان بودن» با محوریت معرفی ورزش زورخانه‌ای ایران در گالری رایزنی فرهنگی کشورمان در پاریس اجرا شد.

در ابتدای این برنامه، نیلوفر شادمهری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به معرفی ورزش زورخانه‌ای از آیین‌های پهلوانی و باستانی ایران زمین و اهمیت آن پرداخت و بخش‌ها، مراحل، حرکات و دلیل برخی ویژگی‌های آن را به صورت یک روایت نقالی مدرن با تصویر هر بخش و نورپردازی ویژه تشریح کرد.

در ادامه، نمونه‌هایی از نمایش مدرن ورزش زورخانه‌ای ایران به نمایش درآمد و بازدیدکنندگان از این ورزش باستانی به وجد آمدند.

این برنامه به طور کامل به زبان فرانسوی و برای مخاطب غیر ایرانی اجرا شد و تنها سه تن از بازدیدکنندگان روز اول را ایرانی مقیم فرانسه تشکیل دادند.

شایان ذکر است، بخش نمایشگاه این رویداد تا روز پایانی المپیک 2024 پاریس برقرار خواهد بود و برای گردشگران و بازدیدکنندگان فرانسوی به معرفی این ورزش ارزشمند ایرانی خواهد پرداخت.

 

انتهای پیام/

نظر شما