شناسهٔ خبر: 67759789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قطار کانتینری دو سر بار ایران-چین روی ریل افتاد

قطار کانتینری دو سر بار ایران-چین همزمان با بهره‌برداری از فاز اول کریدور ریلی چین-اروپا به حرکت در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قطار کانتینری دو سر بار ایران-چین امروز_ یکشنبه سی‌ویکم تیر- همزمان با بهره‌برداری از فاز اول کریدور ریلی چین-اروپا در محل بندر خشک ریلی آپرین به حرکت در آمد.

سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، معاون سفیر چین، سفیر قزاقستان و کاردار ترکمنستان در این مراسم حضور داشتند.

مدیرعامل راه‌آهن در حاشیه این مراسم اظهار کرد: قطار کانتینری دو سر بار ایران-چین با عبور از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان به سمت چین و از چین به سمت ایران حرکت خواهد کرد.

وی افزود: قطار باری مواد معدنی امروز از بندر خشک تهران به سمت چین حرکت خواهد کرد و حدود ۱۰ روز قبل نیز قطار حامل قطعات خودرو از چین حرکت کرده است. این قطار می‌تواند زیرساختی مهم برای افزایش تبادلات ایران و چین باشد و ایران را به دروازه‌ای امن برای حرکت چین به سمت اروپا و بالعکس تبدیل کند.

صالحی اظهار کرد: کشورهای دوست و برادر ترکمنستان و قزاقستان برای راه‌اندازی این قطار همکاری‌های خوبی داشتند که این اقدامات در پی تلاش‌های رئیس جمهور شهید برای گسترش همکاری با کشورهای دیگر و توسعه دیپلماسی صورت گرفته است.

وی همچنین از راه‌اندازی فاز اول کریدور ریلی چین-ایران-اروپا خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تلاش بر توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل ریلی بوده است و امیدواریم بتوانیم این کریدور را در آینده نزدیک به طور کامل راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: کریدور ریلی چین-ایران-اروپا از امنیت بالا برخوردار است و همچنین زمان کمتری نسبت به حمل‌ونقل دریایی خواهد داشت، علاوه بر این استفاده از کریدور ریلی چین-ایران-اروپا هزینه کمتری نیز برای صاحبان بار خواهد داشت.

نظر شما