شناسهٔ خبر: 67759782 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مجری طرح پویش باانرژی مطرح کرد

با مصرف بهینه از بروز حوادث منجر به قطع ناخواسته برق جلوگیری کنیم

مجری طرح پویش باانرژی از تلاش شبانه‌روزی برای تامین پایدار برق هموطنان خبر داد و اظهار کرد: از مردم درخواست داریم به مصرف بهینه برق توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا شبکه برق نیز می‌تواند به دلیل مصرف زیاد تحت فشار قرار گرفته و موجب بروز آسیب‌های فنی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمد خدادادی از تلاش شبانه‌روزی تمام همکاران صنعت برق برای تأمین پایدار برق هموطنان خبر داد و اظهار کرد: از مردم درخواست داریم تا به مصرف بهینه برق توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا شبکه برق نیز همانند همه وسایل مکانیکی و الکتریکی می‌تواند به دلیل مصرف زیاد تحت فشار قرار گرفته و موجب بروز آسیب‌های فنی شود.
وی ادامه داد: در شرایط پرباری و فشار به شبکه، امکان عملکرد رله‌های فرکانسی به دلیل پیشگیری از وارد آمدن آسیب به دیگر نقاط شبکه وجود دارد و به همین دلیل با مصرف بهینه برق می‌توان از بروز حوادث فنی که منجر به قطع ناخواسته برق می‌شود جلوگیری کرد.
مجری طرح پویش باانرژی از احتمال افزایش بیش از ٥ هزار مگاواتی بار شبکه سراسری که معادل مصرف استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است خبر داد و تصریح کرد: از این جهت توجه به مسائل مدیریت مصرف بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به پویش و مشخص شدن برندگان خودرو و جوایز ١٠٠ میلیون تومانی اظهار داشت: مشترکانی از استان‌های تهران، مازندران، کرمان، کرمانشاه، قم، هرمزگان برندگان جایزه خودرو این پویش بوده و در اکثر استان‌های کشور نیز تعدادی از مشترکان برنده جایزه ١٠٠ میلیون تومانی شده‌اند.
خدادادی درباره چگونگی شرکت در این پویش نیز خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند با حداقل ١٥ درصد صرفه‌جویی انرژی وارد قرعه کشی این پویش شده و از جوایز نفیسی مانند خودروهای اتوماتیک و میلیاردها تومان کمک هزینه غیرنقدی بهره‌مند شوند.
به گفته مجری طرح پویش با انرژی؛ مشترکان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت https://ba-energy.ir اطلاعات دقیق‌تری در خصوص راهکارهای مصرف بهینه برق به دست آورند، نصب برنامه کاربردی باانرژی با وارد کردن کد دستوری #١٥٢١* نیز دیگر راهکار آشنایی با راهکارهای مصرف بهینه برق است.
وی همچنین از قرعه‌کشی دور دوم پویش با انرژی به صورت استانی خبر داد و گفت: در این مرحله مسابقه استانی خواهد بود و مردم هر استان با هموطنان استانی خود مسابقه خواهند داد که شانس برنده شدن را افزایش می‌دهد.
خدادادی همچنین از مشترکان در مناطق جنوبی کشور خواست کرد تا با قراردادن کولرهای گازی روی ٢٤ درجه و خاموش کردن کولرها در اتاق‌های خالی و هنگام ترک منزل، زمینه تأمین برق پایدار برای سایر هموطنان در نقاط مختلف کشور را فراهم کنند و گفت: دارندگان کولرهای آبی نیز می‌توانند این وسایل سرمایشی را روی دور کند قرار داده و از سایه‌بان برای کولر خود استفاده کنند تا ضمن کاهش مصرف برق، هوای خنک‌تری داشته باشند.

نظر شما