شناسهٔ خبر: 67759779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر اصفهان:

وقت‌گذاری و جسارت در تصمیم‌گیری اولویت مدیران شهر و شهرداری باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقت گذاری، شهامت و جسارت در تصمیم‌گیری باید اولویت همه مدیران شهر به‌ویژه مدیران شهرداری باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در نطق میان دستور صدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: تشکر ویژه‌ای از مردم ایران به ویژه اصفهان دارم که تا دیروز در انتخابات، یک رقابت جدی در پویایی و مشارکت انتخابات داشتند و امروز در ایام محرم، در کنار هم، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب با هر عقیده‌ای سیاسی زیر خیمه امام حسین (ع) جمع شدند و برای اهل بیت عزاداری کردند.

وی افزود: چه آن‌هایی که رأی دادند و چه رأی ندادند همه عاشق ایران هستند و برای پیشرفت و آبادانی ایران کوشا هستند؛ قطعاً اگر رئیس‌جمهور منتخب هم از همه سلایق سیاسی کمک بگیرد و کمک بخواهد، سلایق سیاسی، احزاب و همه گروه‌ها چه به ایشان رأی داده باشند و چه نداده باشند قطعاً در کمک به ایشان دریغ نخواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از شهردار منطقه ۴ شهرداری و معاونان وی گفت: تلاش خوبی در این منطقه انجام می‌شود، در ساعات اولیه صبح امروز از مجموعه باغ غدیر بازدید داشتیم، فضای طبیعی و خوبی را برای مردم و شهروندان برای امر ورزش و تفریح ایجاد کردند؛ این مجموعه سال‌های سال است به شهروندان اصفهان خدمت می‌کند و زمینه‌ای را فراهم کرده که ساعاتی را شهروندان و خانواده‌ها در این مجموعه در کنار هم اوقات خود سپری کنند.

وی افزود: البته ورزشکاران خواسته‌هایی داشتند که با دستور ویژه مدیر منطقه اجرا شد و امیدواریم مجموعه باغ غدیر بهتر بتواند در فضاهای تفریحی و ورزشی و آموزشی به‌روز و مدرن عمل کند.

فلاح با تشکر از همه مدیران، کارکنان، کارگران و کارکنانی که در گوشه و کنار این شهر تحت لوای شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته برای آبادانی و رضایت شهروندان زحمت می‌کشند، گفت: اگر نکته‌ای را مطرح می‌کنیم صرفاً برای آن دسته از کسانی است که به‌واسطه بی‌لیاقتی و ناشایستگی پستی را دریافت کردند و به‌واسطه عملکرد خود بعضاً در گوشه و کنار شهر نارضایتی را برای برخی شهروندان به‌وجود آوردند.

وی ادامه داد: رسول خدا (ص) در مذمت فردی که مسئولتی را بدون داشتن شایستگی لازم می‌پذیرد، فرمودند «هرکسی که ریاست و مسئولیتی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد در قبر و قیامت جایگاهش پر از آتش خواهد بود.»

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قطعاً کسانی که توانایی مسئولیتی را ندارند، اما اداره یک جامعه یا شهر را به عهده می‌گیرند، خیانت به آن ملت و خیانت به مردم آن شهر کرده‌اند و این خیانت بزرگ جز تضییع حقوق مردم و حق الناس چیزی نیست و محال است که این فرد دچار عقوبت اخروی نشود.

وی ادامه داد: شهید مصطفی چمران می‌فرماید «آن کس که تخصص ندارد و کاری را بپذیرد، بی‌تقواست» و این را در برخی مدیران کشوری و شهری مردم به عینه می‌بینند؛ مدیر، کسی است که در انجام وظایف خود موفق و مسلط باشد و هر روز کار خود را از نماز صبح آغاز کند.

فلاح افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «من کارم را از قبل از نماز صبح آغاز می‌کنم»، اگر ما ادعای انقلابی‌گری و ولایت مداری داریم و پیرو واقعی رهبر انقلاب هستیم، مدیران ما به‌ویژه مدیران شهر اصفهان که الگوی تمام مدیران کشور هستند نیز باید کار خود را از قبل از نماز صبح آغاز کنند.

یکی از ویژگی‌ها و محاسن تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که مشکلات و نیازهای مردم به روز احصا شود

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری اصفهان به‌ویژه مدیران اجرایی به‌ویژه مدیران حوزه خدمات شهری نماز صبح خود را باید در مساجد اقامه کنند و کار خود را از نماز صبح در شهر آغاز کنند؛ مردم قطعاً قضاوت می‌کنند که کدام مدیران شهر سحرخیز هستند و کار خود را از نماز صبح آغاز می‌کنند و کدام دلسوزانه برای شهر فعالیت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روزگاری نه چندان دور شهردار و برخی معاونان این شهرداری کار خود را از نماز صبح آغاز می‌کردند؛ اگر اصفهان در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها نمونه بود و به‌عنوان نصف جهان شناخته می‌شد به خاطر فعالیت بیش از پیش مدیران گذشته بود.

وی تصریح کرد: در شهر اصفهان، مدیران استانی و همه مدیرانی که در مناصب مختلف کار می‌کنند، کارمان به جایی کشیده شده که اصفهان نصف جهان به «اصفهان شهر زندگی» تبدیل شده است، یعنی دیگر ادعایی برای نصف جهان بودن نداریم و مردم را صرفاً به زندگی در شهر تشویق می‌کنیم.

فلاح ادامه داد: البته اینگونه که پیش می‌رویم با این وضع حمل زباله، رفت و روب، ترافیک، فضای سبز و اینکه هر روز شاهد خشک شدن درختان و چمن‌های سطح شهر هستیم، با این وضع تردد و جولان سگ‌های ولگرد در شهر و محله‌ها، دیگر شهر زندگی هم نخواهیم داشت.

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌ها و محاسن تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا این است که مشکلات و نیازهای مردم به روز احصا شود، در کمترین زمان ممکن راهکاری برای رفع آن مشکل اتخاذ شود و طی لایحه در کمترین زمان به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر تشکیل شد تا فرایندها و بروکراسی‌های اداری کمتر شود؛ اینکه قانون‌گذار مشخص کرده که محل سکونت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار باید در حوزه انتخابیه باشد، یعنی در آن شهر زندگی کنند، روزمره با مشکلات مردم مواجه شوند و برای رفع آن مشکلات و پیشرفت و آبادانی شهر کوشا باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقت‌گذاری، شهامت و جسارت در تصمیم‌گیری باید اولویت همه مدیران شهر به‌ویژه مدیران شهرداری باشد؛ امیدوارم همه ما بدون منت برای مردم با وقت‌گذاری زیاد بتوانیم شهری آباد و شاداب را برای شهروندان ایجاد کنیم.

نظر شما