شناسهٔ خبر: 67759291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبیاری صیفی‌جات و استفاده دام، دلیل مصرف بالای آب در روستاهای گلستان است

گرگان- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: الگوی مصرف آب در روستاهای گلستان رعایت نمی‌شود که یکی از دلایل آن، آبیاری صیفی‌جات و آب مورد نیاز دام‌ها از منبع آب آشامیدنی است.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی آل‌حسینی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بی‌توجهی به الگوی مصرف در یک روستا، موجب افت فشار آب و یا قطعی در روستاهای همجوار می‌شود.

وی از روستاییان گلستانی خواست آب آشامیدنی را برای مصارف غیرخوردن استفاده نکنند چرا که رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده‌های غیرمتعارف و انشعابات غیرمجاز از آب آشامیدنی، موجب کم‌فشاری و قطعی آب می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین از نصب شیرهای کنترل دِبی آب در شبکه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، آبرسانی به روستاهای گلستان عادلانه می‌شود.

آل‌حسینی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب گلستان شیرهای کنترل دِبی را برای هر روستا نصب می‌کند تا آب موردنیاز مشترکان هر روستا مشخص شده و آبرسانی براساس مشترکان مجاز به شبکه آبرسانی روستاها تزریق شود.

وی افزود: با توجه به تامین اعتبار اصلاح شبکه‌های روستایی از منابع استانی، شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را برای تامین اعتبار انجام داده که با تخصیص اعتبار این بخش، شیرهای کنترل دِبی آب در روستاهای استان نصب خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان به گلایه اهالی روستای «قره‌چشمه» مینودشت از قطعی و اُفت فشار آب اشاره کرد و توضیح داد: زراعت شالی و روشن شدن چاه‌های کشاورزی، آبدهی چاه‌های مجتمع چهل‌چای را کاهش داده است.

آل‌حسینی با اشاره به اینکه آب شرق استان گلستان از جمله شهر مینودشت از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، ابراز امیدواری کرد مشکلات مردم این مناطق با وارد مدار شدن تصفیه‌خانه سد نرماب برطرف شود.

شرکت آب و فاضلاب حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت در شهر و روستاهای استان گلستان تحت پوشش دارد.

نظر شما