شناسهٔ خبر: 67758776 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

بودجه استقلال برای فصل آینده مشخص شد

مجمع باشگاه استقلال با صدور مصوبه‌ای، بودجه این تیم را برای فصل بعد تعیین کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس، آبی پوشان امسال برای نخستین بار تحت مالکیت جدید و خروج از سایه وزارت ورزش، در مسابقات مختلف به میدان می‌روند که بدون شک مهمترین رویداد پیش روی این تیم، لیگ نخبگان آسیاست.

استقلالی‌ها که پس از ناکامی در فصل گذشته به دنبال جبران این موضوع و قهرمانی در لیگ برتر هستند، در شرایطی پای به پیکارهای فصل بعد می‌گذارند که این تیم با مشکلات متعدد مالی روبرو است و تعداد زیادی از ستاره‌های این تیم هنوز مطالبات فصول قبل خود را دریافت نکرده‌اند.

در این میان، استقلال برای حضور پرقدرت در مسابقات، به دنبال جذب نفرات کلیدی و باکیفیت رفته و تاکنون نیز بازیکنانی چون رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی پور و... را جذب کرده و قرارداد چند ستاره شاخص تیم از جمله روزبه چشمی، آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی نیز تمدید شده است.

با این حال، مسائل مربوط به سقف بودجه، سد راه استقلال و دیگر تیم‌ها بوده و آبی‌ها نیز می‌بایست ضمن رعایت سقف تعیین شده، تیم خوب و قدرتمندی را تشکیل داده و برای مسابقات فصل بعد آماده شوند و در این میان نیز، مطالبات بازیکنان پرداخت شود.

حال خبر رسیده که هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک جدید استقلال، در راستای تیمداری در مسابقات فوتبال و به عنوان بخشی از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی، رقمی که قرار است در این باشگاه هزینه شود را اعلام کرده که این رقم، عدد 700 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

2053324

طبق اعلام فدراسیون، استقلال می‌تواند تا سقف 425 میلیارد تومان در لیگ امسال هزینه کند که البته با احتساب پاداش‌های حضور در لیگ قهرمانان و همچنین ترنسفرهای احتمالی، این عدد افزایش یافته و احتمالاً به حوالی 500 میلیارد تومان می‌رسد. طبق اعلام فرشید سمیعی، استقلالی‌ها حدود 200 میلیارد نیز از فصول گذشته طلب‌هایی دارند که اکنون به نظر می‌رسد 700 میلیارد بودجه اعلام شده، دقیقا به اندازه سقف بودجه امسال و مطالبات فصول قبل است.

باید تأکید کرد که به طور قطع، استقلال هزینه‌های متفرقه دیگری از جمله ایاب و ذهاب، سفرها، اسکان در هتل، حقوق کارمندان و... خواهد داشت که باعث می‌شود رقم هزینه‌های این تیم بسیار فراتر از 700 میلیارد تومان برود که ممکن است هلدینگ خلیج فارس تأمین منابع مالی هزینه‌های اضافی را برعهده مدیریت باشگاه گذاشته باشد تا از راه جذب اسپانسر و درآمدزایی، آنها را به دست بیاورد.

به هر شکل باید گفت رقمی که در مجمع استقلال برای بودجه این تیم اعلام شده، 700 میلیارد تومان است و باید دید که کل هزینه‌های آبی پوشان در فصل پیش رو، به چه رقمی خواهد رسید.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما