شناسهٔ خبر: 67758524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز ۴۰۰ هزار تُن گذشت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی در سال جاری تاکنون ۴۲۰ هزار و ۷۲۱ تن بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی در سال جاری تاکنون ۴۲۰ هزار و ۷۲۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع گندم خریداری شده تاکنون ۳۷۴ هزار و ۳۸۷ تن آن در سامانه ثبت شده است، افزود: خرید روزانه گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نیز به ۳۵ هزار و ۶۸۸ تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان سقز با تولید و خرید ۱۰۰ هزار و ۴۵۸ تُن گندم تاکنون رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده و شهرستان سروآباد با ۷۰۰ تُن کمترین میزان را داشته است.

احمدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال در استان کردستان بالغ بر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن گندم تولید شود که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن مازاد بر نیاز کشاورزان، توسط مراکز خرید خریداری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ درصد مزارع آبی و ۳۳ درصد مزارع دیم کار برداشت خود را به اتمام رسانده‌اند، گفت: ۸۷ مرکز خرید گندم نیز در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: بارندگی‌های خوب، استفاده از بذور اصلاح شده و مبارزه با علف‌های هرز و سن گندم، موجب شده که امسال شاهد رونق تولید گندم در استان باشیم.

نظر شما