شناسهٔ خبر: 67758462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۳۵ مورد غرق‌شدگی در دریای خزر طی دوماه گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بروز حادثه غرق‌شدگی برای ۳۵ نفر در ۲ ماه گذشته در دریای خزر، از مسافران خواست تا برای تفریحات آبی در محدوده تعیین شده ساحلی تردد کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، فرهاد غلامی با اشاره به شروع فصل گردشگری هموطنان در نوار شمالی کشور، به ارائه توصیه‌های پیشگیرانه به منظور حفظ سلامتی هموطنان پرداخت و افزود: مردم قبل از آغاز سفر به نوار شمالی کشور، شرایط بهداشتی و سلامتی آن شهر را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: شهر‌های شمالی کشور نیز امروز در معرض خطر پشه آئدس قرار دارد و هموطنان عزیز ما باید در برخی از شهر‌ها مراقبت‌های سلامتی را افزایش دهند. اکنون پشه آئدس در شهرستان رامسر مشاهده شده است، اما تاکنون هیچ بیماری نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مسافران نوار شمالی کشور خواست که حتما برای تفریحات آبی در محدوده تعیین شده ساحلی تردد کنند.

وی با اشاره به آمار غرق شدگی در خردادماه و تیرماه در سال جاری در نوار شمالی، گفت: در خردادماه ۱۱ نفر و در تیرماه ۲۴ نفر از هموطنان ما دچار غرق شدگی شدند که ۳۳ نفر از ۳۵ هموطنی که دچارحادثه غرق شدگی شدند، در خارج از محدوده تعیین شده حضور داشتند.

غلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۷ نفر از ۳۳ نفری که در خارج از محدوده تعیین شده ساحلی دچار حادثه غرق شدگی شدند، جان باخته اند.

وی توصیه کرد: مسافران حتما در محدوده تعیین شده ساحلی حضور داشته و شنا کنند، چراکه در این محدوده، ساحل امن بوده و امدادگران نجات غریق حضور دارند، همچنین دسترسی به هلال احمر و اوژانس ۱۱۵، امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مسافران نوار شمالی کشور خواست که قبل از سفر، جعبه کمک‌های اولیه، اسپری دفع حشرات، دارو‌های ضد آلرژی و دماسنج به همراه داشته باشند.

نظر شما