شناسهٔ خبر: 67758404 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«مرد ابدی» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد - اکونیوز

اقتصاد ایران: کتاب «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسیده است. این کتاب در برگیرنده روایتی مستند از زندگی سردار شهید حسن طهرانی مقدم است.

سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر صنعت موشکی ایران سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی خود در مسجد حضرت زینب کبری (س) فعالیت می‌کرد. تهرانی مقدم با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی به صف انقلابیون پیوست.

شهید طهرانی‌مقدم در سال ۱۳۵۸ در رشته مهندسی صنایع پذیرفته شد و در همین رشته نیز مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد. وی سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. درنهایت به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

کتاب سه جلدی «مرد ابدی» روایتی مستند و حاصل قریب به ۱۲ سال مصاحبه و معاشرت با اصلی‌ترین افراد زندگی شهید طهرانی‌مقدم است. اثری مکتوب که هفت ماه بعد از شهادت او، از خانه‌اش آغاز شد و با جست‌وجو و سفر در خاطرات، اسناد، تصاویر و مکان‌هایی که شاهد حیات و شهادت او بودند، تکه‌تکه تکمیل شد. مرد ابدی حاصل گفت‌وگو با خانواده شهید و سفر درگذشته اوست. این کتاب حاصل نشستن پای خاطرات مردان گمنام فرماندهی موشکی ایران در سخت‌ترین سال‌های دفاع‌مقدس است.

سپهری که پیش از این با آثاری چون «لشکر خوبان» و «نورالدین پسر ایران» میان مخاطبان شناخته شده است، در اثر جدید خود با روایت زندگی شهید طهرانی‌مقدم، به مجاهدت‌های این دانشمند برجسته در حوزه فناوری‌های هوافضا و ابتکارات او در پایه‌گذاری صنعت موشکی در ایران و طراحی موشک‌های مختلف پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

نوای صلوات در تالار پیچیده بود که حسن آخرین جملاتش را با لبخندی آشنا برای دوستانش بر زبان آورد، جمله‌ای که آن روز در هیاهوی وداع ناشنیده ماند: «یه جمله هم تو ادبیات خودم می‌گم به عنوان نماینده نیروی هوایی: احمد! دوسِت داریم! این جمله همیشه همراه شما باشه، ما هیچ وقت از تو جدا نخواهیم شد، ان‌شاءا…تا بهشت با تو هستیم!» تا آن روز، بیست‌ویک سال بود که حسن مقدم به عنوان فرماندهی موشکی کار کرده بود؛ اما وقتی سردار علی زاهدی به عنوان فرمانده نیروی هوایی در مجموعه مستقر شد یکی ا ز اولین کارهایش، پیشنهاد جانشینی نیروی هوایی به حسن مقدم بود. این اتفاق، از نظر کاری، برای حاج حسن پیشرفت بود؛ اما او هرگز دل‌بسته عناوین نبود و خیلی سعی کرد از پذیرش این مسئولیت سرباز زند، اما نتوانست!

چاپ دوم کتاب سه جلدی «مرد ابدی» با ۲۰۰۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان توسط انتشارات شهید کاظمی عرضه شده است.

نظر شما