شناسهٔ خبر: 67758306 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مثل «یاسمن»+فیلم

تهران- ایرنا- «یاسمن حسینی» از وقتی که با «دختران انقلاب» آشنا شده، کار فرهنگی را شروع کرده و مصمم است بتواند دخترانی را به این گروه جذب کند که مثل گذشته خودش کم‌حجاب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، بعضی می‌گویند در این وضعیتی که امروز داریم «آنقدر سمن هست که یاسمن توش گُمه» ولی این یاسمن فرق دارد. بهاره جنگروی را می‌شناسید؛ همان خانم فعالی که گروه دختران انقلاب را ایجاد کرده و در هشت سال اخیر با جان و دل مایه گذاشته تا دختران کم حجاب را با قربان صدقه رفتن به راه بیاورد؟ او از خاطراتش در یک نشست خبری گفت که چگونه یک دختر کم‌حجاب با برخوردهای خواهرانه این گروه، گمشده خود را پیدا کرده و حالا عضوی از گروه دختران انقلاب است که با جان و دل برای با حجاب کردن دختران کم حجاب یا بی‌حجاب شب و روز نمی‌شناسد.

شاید در این هشت سال فیلم‌هایی از جنگروی دیده باشید که برخی از دختران کم حجاب یا بی حجاب هنگام روبه‌رو شدن با او و پس از شنیدن صحبت‌هایش، علیه او موضع می‌گرفتند، بعضی حرفش را گوش می‌کردند و رد می‌شدند و برخی هم همچون خواهری مهربان آغوش باز کرده و با جان و دل حرف او را گوش می‌کردند. البته دشمن در این میان بیکار نبود و با دیدن فعالیت‌های این گروه و تاثیرگذاری‌های دختران انقلاب در بوق و کرنا می‌کردند که مواظب این دختران باشید تا مبادا شما را از راه به در کنند.

مثل «یاسمن»+فیلم بهاره جنگروی، مسئول مجموعه دختران انقلاب

حدود دو سال پیش برای تهیه گزارشی از موکب مجموعه دختران انقلاب که به مناسبت ایام فاطمیه برپا شده بود، راهی چهار راه انقلاب شدم و اگرچه مجلس، زنانه بود ولی آنجا نوشتم که «اشک‌های شوق دختران در خیابان انقلاب چگونه جاری می شد؟» و حدود دو ماه بعد از آن هم، دوباره همان موکب‌ها به عشق امام زمان(عج) برپا شد و آنجا هم نوشتم «چه سوالی دختران موکب‌های انتظار را شگفت‌زده می‌کرد؟»

جنگروی دیروز در نشست خبری که با موضوع اجتماع صدهزار نفری خانوادگی حجاب برگزار شد، گریزی به یکی از مسائل مربوط به امر به معروف زد و از تاثیر برخورد مهربانانه با دختران گفت که چگونه با برخوردهای خواهرانه می توان دخترانی را جذب کرد که ناخودآگاه فریب رسانه های دشمن را خورده و گاهی جذب آنان شده و حتی در تظاهرات حاضر می شدند.

وقتی مسئول مجموعه دختران انقلاب خواست خاطره ای در این زمینه بیان کند، گفت که شخص موردنظر در جلسه حاضر است ولی او را معرفی نکرد. جنگروی به جزییات برنامه پنجشنبه چهارم مرداد و اجتماع صدهزار نفری حجاب در ورزشگاه آزادی پرداخت و برای برخی خبرنگاران، سوال بود که این دختر گمنام کیست که در اواخر نشست خبری یاسمن حسینی به جنگروی پیغام داد که می خواهد دقایقی را صحبت کند.

مثل «یاسمن»+فیلم

خاطره جنگروی این بود که یکی از دختران می‌گفت در ایام اغتشاشات به سراغ شبکه‌های مجازی می‌رفته که دشمن به دختران ما خوراک فکری می دادند و از طریق رایانه سپهر (فضای مجازی) دختران را به حضور در تجمعات تشویق می‌کردند ولی وقتی موکب دختران انقلاب را دیده که با روی خوش از او دعوت کردند که چای روضه حضرت زهرا(س) را بخورد، جذب این مجموعه شده است.

جنگروی گفت که برای آن دختر روضه‌ای از حضرت زهرا (س) پخش کردند و معلوم بود که دل آماده‌ای دارد. چون هنگام روضه، اشک می‌ریخت و درباره شهید آرمان علی وردی و روح الله عجمیان صحبت کردند و زمانی که جنگروی نحوه شهادت آنها را تعریف کرده، او نمی‌دانسته که چه کسانی آرمان را شهید کرده‌اند و هیچ اطلاعی از پشت پرده‌های نقشه دشمن نداشت.

مثل «یاسمن»+فیلم

اواخر جلسه بود که خانم حسینی میکروفون مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه را روشن کرد و گفت «تا یک سال و پنج ماه پیش که فیلم‌های دختران انقلاب را می‌دیدم، باور نمی‌کردم چنین چیزهایی حقیقت داشته باشد و تصورم این بود که همه این فیلم‌ها ساختگی است تا این که گروه دختران انقلاب را در کنار مزار شهید آرمان دیدم و به گونه‌ای دل آماده مرا به سوی خود جذب کردند که امروز با چادر در مقابل شما نشسته‌ام و همه اینها به خاطر کارهای فرهنگی این دختران بوده است».

یاسمن افزود: از همان لحظه اول که بر سر مزار شهید آرمان رفتم، دیدم پارچه‌ای سبز گذاشته بودند و خانم جنگروی ایستاده بود و چون اولین بار بود که روایت شهادت و مظلومیت آرمان را می‌شنیدم، در حالی که بغض کرده بودم، سلام کردم و خانم جنگروی با لحنی آرام و مهربانانه با من صحبت کرد که همان جا دلباخته این گروه شدم و عضویتم در این گروه را یک معجزه برای خودم می‌دانم.

وی در حالی که برای دشمن این مرز و بوم خط و نشان می‌کشید، گفت: دختران ما، چه کم‌حجاب و چه بی‌حجاب دل‌های آماده‌ای دارند و فقط نیاز به یک تلنگر دارد. منِ یاسمن که با چادر اینجا نشسته‌ام، می‌خواهم به دشمن بگویم که حاضر نیستم یک قدم پا پس بکشم؛ با سرعت به جلو می‌روم و امیدوارم بتوانم دل‌های کسانی را که مثل گذشته من هستند، با کمک گروه دختران انقلاب جذب کنم.

مثل «یاسمن»+فیلم

خانم حسینی با دعوت از همه دختران برای حضور در اجتماع چهارم مرداد گفت: از دختران کم‌حجاب که مثل گذشته من بودند، می خواهم در اجتماع ورزشگاه آزادی شرکت کنند و بدانند که همه آنها خواهران ما هستند. همان‌گونه که حاج قاسم سلیمانی گفت آن دختر کم‌حجاب هم دختر ماست، ما هم می‌گوییم آن دختر کم حجاب هم خواهر ماست.

نظر شما