شناسهٔ خبر: 67757945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

با تحولات منطقه و جهان

3 شهید و 87 زخمی در حملات اسرائیل به «الحدیده» یمن/ حمله صهیونیستها به عمق خاک لبنان/ هشدار ترامپ درباره تقلب در انتخابات

هشدارترامپ به احتمال «تقلب» درانتخابات؛ 3 شهید و 87 زخمی در حملات اسرائیل به «الحدیده» یمن و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به عمق خاک لبنان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

صاحب‌خبر -

بین الملل تابناک: هشدارترامپ به احتمال «تقلب» درانتخابات؛ 3 شهید و 87 مجروح در حملات اسرائیل به «الحدیده» یمن و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به عمق خاک لبنان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انصارالله: در حمله رژیم صهیونیستی ۳ تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند

انصارالله یمن امروز یکشنبه اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه یک سری حملات هوایی را به مخازن ذخیره سوخت در بندر حدیده و مخازن گازوئیل در نیروگاه برق در منطقه الخطیب در شهر حدیده در غرب یمن انجام دادند.

به گزارش تلویزیون المسیره، انصارالله متعهد شده که با حمله به اهداف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی به این تجاوز پاسخ گوید و تل آویو را منطقه‌ای ناامن کند. انصارالله تاکید کرده که برای جنگی طولانی با رژیم صهیونیستی تا توقف عملیات نظامی و محاصره مردم فلسطین آماده می‌شود.

انصارالله هم‌چنین اعلام کرد که تاکنون ۸۰ درصد آتش‌های ناشی از حملات در حدیده مهار شده است.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی یک روز پس از آن انجام شد که انصارالله اعلام کرد با پهپاد جدیدی به نام «یافا» به هدفی که آن را «مهم» توصیف می‌کند در تل‌آویو حمله هوایی کرده است.

عربستان مشارکت در حمله به بندر حدیده را رد کرد

وزارت دفاع عربستان سعودی مشارکت خود در هدف قرار دادن بندر حدیده در یمن را تکذیب کرد.

 

 سخنگوی وزارت دفاع عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد که پادشاهی سعودی در حملات رژیم صهیونیستی که بندر حدیده یمن را هدف قرار داد، شرکت نداشته است و این پادشاهی به هیچ طرفی هم اجازه نخواهد داد از حریم هوایی‌اش برای حمله استفاده کند.

ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در بیانیه‌ای که در حساب کاربری این وزارتخانه در پایگاه «X» منتشر شد، گفت: پادشاهی عربستان هیچ رابطه یا مشارکتی در هدف قرار دادن بندر حدیده ندارد.

یحیی سریع: پاسخ ما به تجاوز اسرائیل حتمی و بزرگ است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز یکشنبه با افشای چند عملیات موفق دیگر یمن علیه منافع اشغالگران صهیونیست، تاکید کرد که پاسخ یمن به تجاوز اسرائیل به بندر الحدیده حتمی خواهد بود.

سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد که « پاسخ به تجاوزات اسرائیل به کشورمان حتمی و در راه است و ان‌شاءالله بزرگ و گسترده خواهد بود».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از انجام عملیات نظامی ویژه نیروی موشکی یمن علیه اهداف مهمی در بندر اشغالی ام الرشاش (ایلات) خبر داد و اعلام کرد که این عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافت.

سرتیپ سریع سپس از انجام یک عملیات مشترک دیگر نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای موشکی در دریای سرخ و هدف قرار دادن ناو آمریکایی «پومبا» ((Pumba) خبر داد.

وی افزود که این عملیات مشترک با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام شد و به لطف خداوند منجر به اصابت مستقیم به ناو شد.این مقام یمنی با تاکید بر حق کامل صنعاء برای دفاع از یمن در برابر تجاوزات آمریکا-انگلیس و تجاوزات اسرائیل تصریح کرد که تجاوز اسرائیل یمن را از موضع قاطع خود در قبال ظلم به مردم فلسطین منصرف نخواهد کرد.

 وی افزود که «عملیات دریایی ما علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزات متوقف شود و محاصره غزه برداشته شود».

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به عمق خاک لبنان

رژیم صهیونیستی در ادامه نقض حریم هوایی لبنان، شنبه شب بار دیگر مناطقی از جنوب این کشور را بمباران کرد.

منابع لبنانی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

خبرنگار المیادین در لبنان شنبه شب از حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی نظامی در حومه شهرک عدلون بین صیدا و صور واقع در جنوب لبنان خبر دادند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با حزب الله شکست خورده است، برای جبران شکست‌های خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی در جنوب لبنان و مرز با فلسطین اشغالی می‌کند.

در جریان این حملات بی هدف رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در جنوب لبنان تاکنون شمار زیادی شهید و زخمی شدند.

هشدارترامپ به احتمال «تقلب» درانتخابات

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پس از نجات از سوءقصد در انظار عمومی در شنبه هفته گذشته در نطقی تلویزیونی بار دیگر با حمله به دموکرات‌ها به عنوان یک حزب فاسد و دشمن دموکراسی، انتخابات آتی آمریکا را سرنوشت ساز در تاریخ این کشور توصیف کرد و به طرفداران خود درباره احتمال وقوع تقلب در انتخابات هشدار داد.

نامزد جمهوریخواهان در نطقی تلویزیونی خطاب به طرفداران خود گفت: انتخابات پیش رو مهمترین انتخابات در تاریخ کشور ما خواهد بود و نمی‌توانیم اجازه تقلب در آن را بدهیم.

دونالد ترامپ اعضای حزب دموکرات را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد که حزب دمکرات دشمن دموکراسی و حزب طبقه فاسد است.

وی مدعی شد که آنان مرا به مخالفت با دموکراسی متهم می‌کنند و من هفته گذشته برای آن گلوله خوردم.

ترامپ به سردرگمی حزب رقیب خود اشاره کرد و با کنابه به دموکرات‌ها گفت: دموکرات‌ها نمی‌دانند نامزد ریاست‌جمهوری شأن کیست و ما هم نمی‌دانیم و این یک مشکل است.

وی درباره وضعیت بحرانی هجوم مهاجران غیرقانونی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن وعده داد که از سیل هجوم مهاجران غیرقانونی به مرزها جلوگیری خواهیم کرد.

نظر شما