شناسهٔ خبر: 67757782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تشدید خشونت‌ها در بنگلادش/ پلیس دستور شلیک گرفت - اکونیوز

اقتصاد ایران: ایندیا تودی مدعی شد که مقامات بنگلادش در بحبوحه اعتراضات دانشجویی گسترده در این کشور، دستور «شلیک» صادر کرده‌اند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ایندیا تودی در تازه‌ترین گزارش درباره تحولات در بنگلادش پس از آغاز اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در واکنش به قانون سهمیه‌بندی مشاغل دولتی، نوشته است که مقامات بنگلادش پس از اعمال دستور «منع آمد و شد»، به پلیس این کشور نیز دستور شلیک داده‌اند!

این ادعا در حالی مطرح شده است که دیوان عالی بنگلادش قرار است امروز درباره حذف سهمیه مشاغل دولتی حکم نهایی خود را صادر کند. در اعتراضات خشونت‌آمیز بنگلاش تاکنون دست کم ۱۳۳ نفر کشته شده‌اند.

براساس گزارش ایندیاتودی، از جمله تحولات اخیر بنگلادش در بحبوحه اعتراضات می‌توان به گشت نیروهای امنیتی در سراسر شهر به منظور سرکوب معترضان اشاره کرد.

عبیدالقادر، دبیرکل حزب حاکم «اتحادیه عوامی» بنگلادش به ای‌اف‌پی گفته است که پلیس این کشور مجاز است تا ناقضان قرار منع آمدوشد را به گلوله هدف قرار دهند.

اعتراضات دانشجویی در این کشور از دانشگاه‌ها شروع شد و به خیابان‌های بنگلادش سرایت کرده است. براساس قانون سهمیه‌بندی مشاغل دولتی، بیش از نیمی از این مشاغل به گروه‌هایی خاص از جمله فرزندان کهنه‌سربازان جنگ استقلال این کشور در سال ۱۹۷۱ اختصاص می‌یابد.

به‌دنبال تشدید خشونت‌ها در بنگلادش، وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور درباره سفر به داکا هشدار داد و از آنها خواست تا فعلا از سفر به این کشور صرف نظر کنند. واشنگتن همچنین در حال خارج کردن دیپلمات‌ها و اعضای خانواده آنها از بنگلادش به دلیل ناآرامی‌ و آشوب در این کشور است.

نظر شما