شناسهٔ خبر: 67757761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران خبر داد

رایزنی شهردار تهران با رئیس‌جمهور منتخب برای واگن‌های چینی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره قرارداد واگن‌های وارداتی گفت: شهردار تهران با رئیس‌جمهور منتخب صحبت‌هایی در مورد قرارداد واگن‌های چین داشته، اما هنوز دولت تشکیل نشده است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند، چراکه توسعه حمل‌ونقل برای هر دولتی ارزشمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در حاشیه دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش یکی از محلات منطقه ۱۱ ارائه خواهد شد، اظهار کرد: یک فوریت تعیین آرامستان‌های جدید پایتخت در جلسه امروز بررسی می‌شود. بحث اصلی آن پس از تصویب در کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد و نقاط مختلف باید تعیین شود تا برای خرید اقدام صورت بگیرد. سعی شد در چهار نقطه تهران مکان‌یابی انجام شود چراکه ترافیک روزهای پایانی هفته در محدوده بهشت زهرا سنگین است.

وی افزود: قرار است امروز گزارشی از پروژه‌های عمرانی شهر ارائه شود که ببینیم این طرح‌ها در چه مرحله‌ای هستند. در جلسه آینده گزارش بازدید از واگن‌های چینی نیز ارائه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص کرایه تاکسی‌های برقی، تصریح کرد: اینکه کرایه چقدر باشد در شورا تصویب شده و در زمان تعیین نرخ اعلام شده است که خودروهای گران قیمت با امکانات بیشتر از تاکسی‌های معمولی تا ۸۰ درصد می‌توانند اضافه دریافت داشته باشند، اما پیشنهاد سازمان تاکسیرانی این بود که بیش از ۵۰ درصد اضافه نشود و ۳۰ درصد از مبلغی که پیش‌بینی شده بود کمتر است.

چمران اضافه کرد: قیمت این تاکسی‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و گلایه برخی رانندگان را به دنبال داشته است که می‌گویند چرا به فکر ما نیستید.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این خودروها بنزین مصرف نمی‌کنند، قرار است طبق مصوبه هیئت دولت یارانه پرداخت شود، وزارت نفت می‌گوید باید این خودروها کار کنند تا ببینیم که مصرف بنزین کاسته می‌شود؟ اگر این موضوع محقق شد ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد اما باید در ابتدای امر این تسهیلات پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رئیس‌جمهور شهید موافقت کرده بود که این کار صورت بگیرد و امیدواریم به نتیجه برسد چراکه در غیر این صورت برای رانندگان شرایط دشواری ایجاد خواهد شد.

چمران درباره قرارداد واگن‌های وارداتی تصریح کرد: شهردار تهران با رئیس‌جمهور صحبت‌هایی در مورد قرارداد واگن‌های چین داشته، اما هنوز دولت تشکیل نشده است، امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند چراکه توسعه حمل‌ونقل برای هر دولتی ارزشمند است.

وی با اشاره به تغییر شهردار تهران، گفت: تابع قانون هستیم، قانون هرچه بگوید باید اجرا کنیم و موضوع فراقانونی نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منطقه ۱۹ منطقه خاصی است و زمین‌های وقفی را بدون پروانه می‌فروشند، اظهار کرد: عده‌ای نیز این کار و کاسبی را دارند که بسازند و بفروشند؛ بنابراین شرایط نامناسبی دارد که ایجاب کرد سخت مقابل آن بایستند تا این روند دنبال شد.

چمران تاکید کرد: شهرداری باید سفت و سخت مقابل ساخت‌وساز غیرمجاز بایستد و در صورت ساخت، تخریب کند؛ این مطرح می‌شود که چون ساخته‌اند باید آب و برق و گاز فراهم شود؛ این درست است اما باید به صورت مجاز و بر اساس قانون ساخته شود.

وی با بیان اینکه حیف است تأسیسات یک بیمارستان تخصصی با مشکل روبه‌رو باشد، اظهار کرد: امیدواریم مسئولان بیمارستان‌های تهران به هوش بیایند و بعد از حوادث بیمارستان گاندی و بیمارستان شریعتی، دیگر شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

نظر شما