شناسهٔ خبر: 67757688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آماده‌سازی‌ها برای المپیک پاریس و چالش حل‌نشده بی‌خانمان‌ها

آماده‌سازی المپیک پاریس به بالاترین حد خود رسیده است به طوری‌که تیم‌های امنیتی روز گذشته مسیر ۶ کیلومتری رود سن را از نظر خطرهای احتمالی بررسی کردند. در این بین، دولت فرانسه هزاران مهاجر بی‌خانمان را در اتوبوس‌ها سوار می‌کند و آنها را پیش از المپیک از پاریس به مکان‌های نامعلوم منتقل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در حالی که آمادگی‌ها برای المپیک ۲۰۲۴ زندگی ساکنان مرکز پاریس را به شدت مختل کرده است، سازمان‌دهندگان می‌گویند که ۸.۷ میلیون بلیت فروخته شده است که رکورد بازی‌های المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا را شکسته است و گفته می‌شود که این رقم افزایش خواهد یافت زیرا بلیت‌ها برای بعضی از ۴۵ رشته ورزشی هنوز در حال فروش است. در حالی که تیم‌های امنیتی پیش از مراسم افتتاحیه روز جمعه، سواحل رودخانه سن را مورد بررسی قرار دادند، آمادگی‌ها برای بازی‌های المپیک پاریس افزایش یافته است.

پلیس با سگ‌های موادیاب مسیر ۶ کیلومتری (چهار مایلی) در امتداد رود سن را برای مراسمی بررسی کردند که در آن حدود ۶ الی هفت هزار ورزشکار با نزدیک به صد قایق در مقابل ۳۰۰ هزار تماشاگر حرکت می‌کنند. پلیس فرانسه توسط نیروهای امنیتی از چندین کشور از جمله اسپانیا، بریتانیا و قطر تقویت خواهد شد. اوایل روز شنبه، تمرین امنیتی این مراسم در محیط رودخانه برگزار شد، اما پلیس آن را از چشمان ساکنان و رسانه‌ها دور نگه داشت.

خطرات برای این رژه زیاد است زیرا برای اولین بار است که مراسم افتتاحیه بازی‌های تابستانی در خارج از یک استادیوم برگزار می‌شود. تدارک برگزاری این مراسم باعث ایجاد اختلال گسترده برای ساکنان مرکز پاریس شده است زیرا برای عبور از رود سن باید یک گذرنامه با کد QR ویژه داشته باشند.

آماده‌سازی‌ها برای المپیک پاریس و چالش حل‌نشده بی‌خانمان‌ها

چالش دولت با بی‌خانمان‌ها

دولت فرانسه در روزهای اخیر هزاران مهاجر بی‌خانمان را در اتوبوس‌ها سوار می‌کند و آنها را پیش از المپیک، از پاریس به مکان‌های ناآشنا می‌برد. مهاجران گفتند که به آنها قول داده شده بود که در جای دیگری اقامت داشته باشند اما در نهایت در خیابان‌های ناآشنا و دور از خانه زندگی می‌کنند یا برای اخراج آن‌ها را آماده کرده‌اند.

به گفته کریستف نوئل دو پایرات، یکی از مقامات ارشد دولتی در پاریس، پلیس و دادگاه‌ها در سراسر شهر طی سال گذشته تقریباً پنج هزار نفر را که اکثر آنها مردان مجرد بودند، بیرون کرده‌اند. مقامات شهری آنها را تشویق می‌کنند تا سوار اتوبوس شوند و به شهرهایی مانند لئون یا مارسی مهاجرت کنند. فضای سرپناه کافی برای ۱۰۰ هزار بی‌خانمانی که در پاریس و اطراف آن زندگی می‌کنند، هنوز وجود ندارد.

پلیس سال گذشته حملات خود را به کمپ‌های بی‌خانمان‌ها و ساختمان‌های متروکه افزایش داد. آنها با همکاری مقامات شهری، مهاجران را بیرون کردند و ادعا کردند که به جابه‌جایی آنها کمک خواهند کرد.

اما این اقدام در حالی بود که بسیاری نمی‌دانستند وارد یک برنامه دولتی می‌شوند که آنها را از نظر پناهندگی احتمالی یا اخراج بررسی می‌کند. افراد بی‌خانمان پس از ورود به شهرهای جدید خود تا سه هفته در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و از نظر واجد شرایط بودن برای پناهندگی غربالگری می‌شوند.

آماده‌سازی‌ها برای المپیک پاریس و چالش حل‌نشده بی‌خانمان‌ها

نظر شما