شناسهٔ خبر: 67757449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نجات ۶ سرنشین موتورلنج باری از خطر غرق در مسیر دبی - بوشهر

بوشهر-ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۶ سرنشین موتورلنج باری در مسیر دبی – بندر ریگ این استان از خطر غرق در آب‌های بندر دیر نجات پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

«مصطفی حاجی‌رضایی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی دیر مبنی بر نقص فنی، آبگرفتگی شدید و احتمال غرق پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: دقایقی پس از گزارش دریافتی، موتورلنج مضطر اعلام کرد با گرفتن پمپ تخلیه از شناوری عبوری در حال تخلیه آب است و با رسیدن شناور ناجی یک پمپ تخلیه آب دیگر نیز در اختیار شناور قرار گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ادامه شناور ناجی ۱۸ اعلام کرد موتورلنج مضطر نیازمند شناور امدادرسان بوده ولی با این وجود همچنان در موقعیت باقی می‌ماند.

حاجی‌رضایی ادامه داد: با توجه به نیاز اعلام شده یک فروند شناور یدک کش به موقعیت اعزام و با رسیدن به موقعیت فرایند یدک کشی انتقال موتورلنج مضطر را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید

نجات ۲۷ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

نجات ۳۴۰ دریانورد در آب های استان بوشهر

نجات یک فروند موتورلنج باری مضطر در مسیر دبی - گناوه

وی عنوان کرد: در ادامه شناور ناجی ۱۸ پس از حصول اطمیمنان از رسیدن شناور یدک کش و شرایط مطلوب موتورلنج به مبدا حرکتی خود در بندر دیر مستقر شد و موتورلنج مضطر نیز همراه با شناور یدک کشور در صحت و سلامت کامل در اسکله بندر لاور پهلو گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ ارتباط حاصل کنند.

نظر شما