شناسهٔ خبر: 67756383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | آسفالت ریزی معابر طرح‌های نهضت ملی در شرق زنجان

زنجان - ایرنا - طرح‌های نهضت ملی در شرق زنجان(کوی زنگان) از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و هم اینک آسفالت ریزی معابر آن انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ بیش از یک‌ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در کوی زنگان در قالب طرح نهضت ملی در دست ساخت قرار دارد.

کوی زنگان در قسمت شرقی شهر زنجان شامل پروژه‌های ام یک تا ۶ است؛ در بخش ام یک، طرح ۵۱۲ واحدی و در ام ۶ نیز یک‌ هزار و ۲۹۶ واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد.

۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی طی چهار سال در قالب ملکی، استیجاری و مسکن روستایی در استان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، عمده واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن استان زنجان در یک سال آتی انجام خواهد شد، گفت: طی این بازه زمانی تعداد قابل توجهی یا حجم زیادی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان تحویل می شود.

جعفر قزوینیان با اشاره به سهم زنجان از برنامه چهار ساله ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی، اظهار داشت: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی) ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی با بیان اینکه سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و هفت هزار واحد نیز با تامین زمین، تخصیص پروژه خواهد شد.

قزوینیان، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: برخی از طرح ها بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظر شما