شناسهٔ خبر: 67756075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش رطوبت نسبی هوا در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با افزایش رطوبت نسبی هوا از لحاظ دمایی، کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی حمزه نژاد امروز یکشنبه ۳۱ تیر، گفت: امروز و فردا، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: کماکان وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و دریا به‌ویژه در شرق تنگه هرمز، نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد خاطرنشان کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از چهل کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد در این نواحی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن دیگر شناورها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد افزود: بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات و مناطق مستعد استان بویژه شهرستان‌های حاجی آباد و بشاگرد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش باد و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرار گیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در سایر نقاط که شرایط بارشی فراهم نیست، وقوع تند باد لحظه ای، بروز گرد وغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما