شناسهٔ خبر: 67755752 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسماعیل‌نژاد: در پنج مسابقه کسب سهمیه ثبت‌نامم نکردند/ با یک امتیاز المپیک را از دست دادم

تهران- ایرنا- بانوی دونده سرعتی ایران گفت: فدراسیون دوومیدانی در پنج مسابقه مهم گزینشی المپیک کار ثبت نام من را انجام نداد و افسوس که با یک امتیاز المپیک را از دست دادم.

صاحب‌خبر -

حمیده اسماعیل‌نژاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره دلایل از دست دادن سهمیه المپیک پاریس، اظهار داشت: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو حدود ۹ یا ۱۰ ماه با هزینه شخصی خودم در اردوهای تیم ملی شرکت کردم و اولین مسابقه کسب سهمیه در انگلیس را از دست دادم زیرا پیش ثبت‌نام از طرف فدراسیون انجام نشده بود.

وی افزود: بعد از آن مسابقات جهانی یونان که گزینشی المپیک بود را در پیش داشتم و اگر اعزام می‌شدم، می‌توانستم در شهرهای مختلف یونان در سه مسابقه شرکت کنم. برای این مسابقات پنج ماه فرصت برای گرفتن روادید داشتم اما نتوانستند از سفارت وقت بگیرند و گفتند درگاه پرداختی برای تعیین وقت قطع است. قبل از شروع مسابقات دعوت‌نامه داشتم و فرصت کمی برای دریافت روادید نبود. در هر حال این مسابقات هم از دست دادم.

دونده سرعتی ایران عنوان کرد: بعد از آن در مسابقات پیش فصل امارات عنوان سوم تور جهانی را کسب کردم و هشت روز قبل از آن قرار بود به مسابقات قبرس بروم و در دومین مسابقه فصل شرکت کنم اما به دلیل اینکه فدراسیون باز هم ثبت نام نکرده بود، لاین مسابقات پر شده بود. من قبل از امارات برنامه قبرس را چیده بودم و مسئولان فدراسیون گفتند برو امارات و برگرد و ما کارهای قبرس را انجام می‌دهیم. در نهایت یک‌ماه و نیم منتظر مسابقات بودم اما آن را هم از دست دادم.

وی ادامه داد: فدراسیون برای مسابقات گزینشی المپیک ژاپن و چین ثبت نام نکرد در حالی که امتیازات بالایی داشت، اگر شرکت ‌می‌کردم، می‌توانستم امتیاز لازم را بگیرم. پس از آن به تور نیجریه رفتیم که قرار بود در سطح B با ۱۰۰ امتیاز برگزار شود اما وفتی رسیدیم متوجه شدیم که سطح D را برای این مسابقات در نظر گرفته‌اند که ۴۰ امتیاز داشت و دردی را دوا نمی‌کرد چرا که به مسابقات ۸۰ و ۱۰۰ امتیازی نیاز داشتم.

اسماعیل‌نژاد یادآور شد: پس از بازگشت از نیجریه نتوانستم رکوردهای خوبی ثبت کنم و درخواست دادم تا به ترکیه بروم تا عدد خوبی را برای سهمیه المپیک ثبت کنم. از همه جا رانده و مانده بودم و فدراسیون با درخواستم موافقت نکرد و اعلام کرد که فقط بلیت را تهیه کنم و خودم با هزینه شخصی بروم و پس از بازگشت هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد اما وقتی با هزینه خودم رفتم و برگشتم فدراسیون هزینه‌ای را پرداخت نکرد چرا که استوری اعتراضی از تور قاره‌ای نیجریه گذاشته بودم و به من گفتند نباید آن صحبت‌ها را می‌کردم. من در ترکیه بهترین رکورد فصل یعنی ۱۱.۳۲ ثانیه را ثبت کردم.

وی اضافه کرد: به طور کامل از رنکینگ کسب سهمیه خارج شدم و در نهایت در آغاز فصل مسابقات قهرمانی کشوری ۱۰ پله صعود کردم و به رنکینگ المپیک برگشتم. در نهایت هم المپیک را با اختلاف یک امتیاز از دست دادم و نفر ۵۴ تا ۵۷ همگی ۱۱۹۷ امتیاز داشتیم و مشترک بودیم و اگر امتیاز من بالاتر بود به پاریس می‌رفتم.

دونده سرعتی ایران خاطرنشان کرد: پنج مسابقه کسب سهمیه را از دست دادم و اگر هرکدام را می‌رفتم نیاز نبود تا به باقی مسابقات بروم. تنها به یک یا دو مسابقه نیاز داشتم و مسابقات امارات، قزاقستان و نیجریه ۳۰ امتیازی بود و در رنکینگ من تغییری ایجاد نکرد.

ملی‌پوش دوومیدانی تصریح کرد: امیدوارم که با وجود احسان حدادی به عنوان رئیس فدراسیون دیگر مسابقاتی را از دست ندهیم. باید در این مسیر از کسانی که به من قوت قلب دادند از جمله رئیس هیات دوومیدانی استان و شهرداری سبزوار تشکر کنم زیرا وظیفه زیادی نداشتند اما از من حمایت کردند و ای کاش به المپیک می‌رفتم تا پاسخ زحمت‌های آنها را می‌دادم.

نظر شما