شناسهٔ خبر: 67755633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کشته شدن سیاستمدار اوکراینی به ضرب گلوله

ایرنا

وزارت کشور اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرینا فاریون قانونگذار سابق و سیاستمدار جناح راست افراطی سوبودا در اوکراین به ضرب گلوله کشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت کشور اوکراین آمده است: فاریون در یکی از خیابان‌های شهر لویو در غرب اوکراین توسط یک مرد جوان هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

همچنین ایهور کلیمنکو وزیر کشور اوکراین در جریان یک نشست خبری دخالت احتمالی روسیه در ترور نماینده سابق پارلمان این اوکراین را رد نکرد و گفت: این یک قتل خودجوش نبوده و ممکن است با انگیزه سیاسی یا یک موضوع شخصی انجام شده باشد.

به نوشته نیویورک تایمز، ایرینا فاریون استاد زبان‌شناسی و قانونگذار سابق شخصیتی بسیار تفرقه‌انگیز در اوکراین به شمار می‌رفت که به یک حزب ملی‌گرای تندرو تعلق داشت و به دلیل تاکید بیش از حد به استفاده از زبان اوکراینی و تقبیح نظامیان روسی‌ زبان در واحدهای نخبه ارتش اوکراین شهرت داشت.

این در حالی است که بسیاری از اوکراینی‌ها به ویژه در مناطق شرقی نزدیک به روسیه به زبان روسی صحبت می‌کنند و قبل از تهاجم روسیه بیشتر مردم اوکراین به دو زبان اوکراینی و روسی صحبت می‌کردند و حتی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور هم بومی روسی زبان است.

نظر شما