شناسهٔ خبر: 67755513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

هاآرتص: جنگ وارد مراحل خطرناکی شده است

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی به حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به تل آویو و واکنش رژیم صهیونیستی به این حمله با بمباران بندر الحدیده یمن پرداخت و نوشت که جنگ وارد مرحله خطرناکی شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص در این گزارش نوشته است: پس از ۹ ماه و نیم، جنگ اسرائیل و حماس وارد مرحله جدید و خطرناک‌ تری شده است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه افزود: در حمله پهپادی حوثی‌ها از یمن به تل آویو یک اسرائیلی کشته شد و اندکی پس از ۲۴ ساعت، هواپیماهای نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل انبارهای اسلحه، یک نیروگاه و تأسیسات ذخیره نفت یمن را در بندر الحدیده در دریای سرخ بمباران کردند که خسارت شدیدی برجای گذاشت.

هاآرتص می‌افزاید: این اولین بار است که (رژیم) اسرائیل پس از محول کردن پاسخ نظامی به حملات قبلی حوثی‌ها به آمریکا و ائتلاف، به یمن حمله می‌کند.

به ادعای این روزنامه، این حمله در حدود ۱۷۰۰ کیلومتری (رژیم) اسرائیل، پیامی درباره توانایی‌های نظامی دوربرد نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل به کل منطقه به ویژه ایران می دهد، اما انتظار می‌رود که این حمله به اقدامات تلافی جویانه حوثی‌ها به اهداف اسرائیلی نیز منجر شود و این درگیری‌ها ممکن است خطر وقوع جنگ را افزایش دهد.

هاآرتص همچنین نوشته است: پرتاب یک پهپاد از یمن در روز جمعه غافلگیر کننده بود؛ زیرا هیچ هشدار اطلاعاتی قبلی وجود نداشت و به نظر می‌رسد که عملکرد سیستم دفاعی نیز محدود بوده است.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این حمله توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.

همچنین به گزارش رسانه‌های یمنی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با وبگاه عبری واللا حمله جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیلی به الحدیده را تائید و این حملات را در واکنش به حمله پهپادی به تل‌آویو برشمرد.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله توسط رژیم اسرائیل و در پاسخ به حمله پهپادی روز جمعه یمن به تل آویو صورت گرفت.

بر اساس آمار وزارت بهداشت یمن تا کنون سه نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده کشته و ۸۷ نفر زخمی شده‌اند.

نظر شما