شناسهٔ خبر: 67755355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بارش باران در ۱۵ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار و رعد و برق در ۱۵ استان کشور طی دو روز آینده و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی دو روز آینده در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب غرب کرمان و شمال و شرق هرمزگان، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط مذکور سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود و طی دو روز آینده مناطق ساحلی و مرکزی خلیج فارس، شرق تنگه هرمز و سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد با احتمال غبار محلی با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی باد و گرد و خاک با ۴۲ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف و کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با بیشینه ۴۳ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما