شناسهٔ خبر: 67755034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

در رسانه| بهره‌برداری از ۳۵۶ طرح اشتغالزای مددجویان بهزیستی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح ۳۵۶ طرح اشتغالزای مددجویان بهزیستی استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حامد رضایی عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزای مددجویان بهزیستی در اردبیل اظهار داشت: هفته بهزیستی امسال که با ایام محرم تقارن پیدا کرده، به نام «نهضت حسینی و خدمت مردمی» نام نهاده شده تا فرصت بیشتری را برای ارائه خدمات به جامعه هدف شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در این هفته بیش از ۴۵۵ طرح اداره کل بهزیستی استان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد تا مددجویان از مزایا و ثمره این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از این تعداد طرح افتتاحی ۳۵۶ طرح حوزه اشتغالزا است که با پرداخت تسهیلات و منابع بانکی کمک شده تا فرصت اشتغال برای مددجویان، معلولان و جامعه هدف فراهم آید.

رضایی افزود: ۵۵ واحد مسکن معلولان و مددجویان نیز در گرامیداشت هفته بهزیستی به بهره‌برداری رسیده تا شاهد تأمین سرپناه این مددجویان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۹۸ واحد مسکن برای مددجویان و معلولان در یک سال گذشته تکمیل و تهیه شده تا تحویل این خانواده‌ها شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد پرداخت ودیعه مسکن نیز اضافه کرد: با رشد ۲۲۷ درصدی در این حوزه، ۵.۵ میلیارد تومان کمک هزینه ودیعه مسکن و اجاره به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در استان پرداخت شده است.

رضایی بیان کرد: برای ۴۶۳ واحد مسکن و کمک هزینه‌های حوزه درمان پرداختی‌ها انجام شده و یک‌هزار و ۲۸۹ نفر از جامعه هدف از اعتبارات حوزه اشتغال بهره‌مند شدند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: چهار مرکز خدمات مشاوره ای و گروه همیار در گرامیداشت هفته بهزیستی در استان به بهره‌برداری رسید تا توسعه خدمات کیفی را در این بخش شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۷۳۵ مورد دیدار مستقیم جامعه هدف با رئیس سازمان، یک‌هزار و ۹۹۲ مورد دیدار مدیران استانی با جامعه هدف و ۷۲۵ مورد دلجویی را از جامعه هدف در منازلشان شاهد بودیم.

رضایی از افزایش ۲۲۵ درصدی کمک‌های موردی به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: در یک سال گذشته یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان کمک موردی پرداخت شده که این رقم قبل از دولت سیزدهم کمتر از ۲۲۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در حوزه تملک دارایی در این سه سال اعتبارات بهزیستی استان از ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافته و درآمد اختصاصی استان نیز سه میلیارد تومان افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جذب اعتبارات ملی نیز ما با یک رقم رشد ۱۲۵ درصدی به طور میانگین روبه‌رو بودیم.

رضایی اضافه کرد: امسال موفق شدیم بعد از گذشت یک دهه، ۱۰ دستگاه ویلچر را برای ورزشکاران استان در رشته بسکتبال تهیه کنیم تا در اختیار هیأت جانبازان و معلولان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: ۲۴۵ درصد اعتبارات ورزشی هیأت‌های مرتبط با این سازمان افزایش یافته و موفق شدیم مساعدت‌های لازم را در این بخش انجام دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما