شناسهٔ خبر: 67754958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقسیم کار بین دستگاه‌ها و شرکت‌ها برای اجرای طرح کمربند سبز اهواز

اهواز- ایرنا- فرماندار اهواز گفت: تقسیم کار بین دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف به منظور ایجاد کمربند سبز در اطراف اهواز انجام شده و کارگاههای مورد نیاز در این خصوص نیز تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

سید احمد موالی‌زاده روز شنبه در خصوص اجرای کمربند سبز در اطراف اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مسیر اجرای طرح کمربند سبز معارضانی وجود دارد که برای پیشبرد طرح ابتدا باید این مسئله حل شود.

وی گفت: شرکت فولاد خوزستان در ایجاد کمربند سبز اهواز نقش بسیار اثرگذاری دارد و تا کنون ۷۰ درصد تعهد خود را انجام داده است.

موالی‌زاده یکی از برنامه‌های اولویت‌دار امسال را تکمیل کمربند سبز اهواز عنوان کرد و افزود: ایجاد کمربند سبز در اهواز در تعیین محدوده اهواز، توسعه فضای سبز و افزایش کیفیت هوای این شهرستان بسیار موثر است.

تعداد بالای دریافت استعلامات مانع جذب سرمایه گذار در اهواز

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مشوق برای جذب سرمایه‌گذار در اهواز ادامه داد: دریافت ۲۴ استعلام و مجوز برای انجام سرمایه‌گذاری در اهواز از جمله مواردی است که باعث شده تا سرمایه‌گذاران رغبتی بر سرمایه‌گذاری در این شهرستان را نداشته باشند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه مزیت‌ها و فرصت‌های خوبی در اهواز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد افزود: سرمایه‌گذاری در چند بخش برای اهواز پیش‌بینی شده که شامل سرمایه‌گذاری در گردشگری، بومگردی و گردشگری آبی است.

موالی‌زاده با بیان اینکه آثار ثبت ملی زیادی در اطراف اهواز وجود دارد که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری گردشگری هستند ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بسیار درآمدزا است و با توجه به اینکه اهواز یکی از مناطق مورد هدف زائران راهیان‌نور و اربعین حسینی است ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اهواز وجود دارد.

فرماندار اهواز با ابراز گله‌مندی از نبود زیرساخت گردشگری در اهواز تصریح کرد: در این شهرستان بر توسعه و تقویت گردشگری آبی تاکید و برنامه‌ریزی شده و در حال فراهم‌سازی تمهیداتی در رودخانه کارون برای تقویت این صنعت در اهواز هستیم.

به گزارش ایرنا، طرح کمربند سبز اهواز در سال ۷۳ به منظور مقابله و کاهش اثرات آلودگی‌های زیست محیطی طراحی شده برای هفت شهرآلوده کشور از جمله اهواز مصوب شد که مهم‌ترین هدف اجرای آن افزایش تحمل محیط زیست شهری برای مقابله با آلاینده‌های جوی است.

مجموع مساحت کمربند سبز اهواز حدود هفت هزار و ۲۰۰ هکتار است و بیشتر شرکت‌ها ومجموعه‌هایی که خدماتی از شهرداری و شهر دریافت می‌کنند در اجرای آن سهیم هستند.

وظیفه شهرداری اهواز اجرای یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت این کمربند بوده که حدود یک هزار و یکصد هکتار آن را انجام داد اما در سیل ۹۸ بخش زیادی از آن تخریب شد.

نظر شما