شناسهٔ خبر: 67754804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت مرز برای گسترش توریسم درمانی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی سیستان و بلوچستان، تردد اتباع خارجی و تردد یک هزار و ۵۰۰ ماشین سنگین از کشور افغانستان به این منطقه باید از این ظرفیت که باعث تحول اساسی و عظیمی در بحث توریسم درمانی می‌شود، استفاده و مجوزهای لازم را صادر کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی شامگاه شنبه ۳۰ تیر در شورای سلامت دانشگاه علوم پزشکی زابل با تاکید بر اینکه مرز محل درآمد مرزنشینان است، خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ هزار کارت پیله وری برای مرزنشینان این مناطق صادر شده که این مرزنشینان می‌توانند این منطقه را به مرکز خرید کل کشور تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش مسوولان سیستان و بلوچستان بر این است که تمام مشکلات مردم را رفع کنند و امیدواریم مردم همیشه در سلامت و نیازی به بیمارستان و مراکز درمانی نداشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که از طریق وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان انجام شد، اولویت جذب در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی استان با نیروهای بومی است و آموزش افراد بومی با ارتباط دانشگاه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان پیشگیری مقدم بر درمان است و در حوزه پیشگیری ما باید اقدامات جدی را انجام دهیم تا کمترین هزینه را برای درمان داشته باشیم.

 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خانه‌های بهداشت به عنوان سرپنجه‌های دانشگاه علوم پزشکی در بحث پیشگیری با آموزش و توجیه خانواده‌ها در رفع مشکلات درمانی کمک شایانی می‌کنند، افزود: زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی باید دارای وضعیت مطلوبی باشند و از بروزترین فناوری‌ها، تجهیزات و متخصصان در این مراکز درمانی در سراسر سیستان و بلوچستان استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تشخیص پزشک، دقت در درمان و برخورد کادر درمانی با مراجعه کنندگان بسیار مهم است، تاکید کرد: درمان بیماران نباید به سمت کسب درآمد بیشتر پیش برود.

کرمی با بیان اینکه دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی است و دانشجو باید اهل تحقیق باشد، تصریح کرد: در پارک علم و فناوری باید هسته‌های درمانی شکل بگیرد و کارخانه‌های داروسازی در این منطقه با ارائه تسهیلات ویژه‌ای که در اختیار مجریان این طرح قرار خواهیم داد، باید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

نظر شما