شناسهٔ خبر: 67753493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم تربت جام: حضور تمام اقوام و مذاهب در دولت راه سوء استفاده را بر معاندین می‌بندد

زهرا نیکدل

نماینده مردم تربت جام در مجلس گفت: استفاده از پتانسیل و ظرفیت جامعه نخبگان اقوام و مذاهب کمک می‌کند که اپوزیسیون و معاندین جمهوری اسلامی نتوانند از تنوع قومی و مذهبی ایران سوء استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

عثمان سالاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اطلاق عنوان اقلیت به اهل سنت خلاف قانون اساسی است، اظهار کرد: اصل ۱۳ قانون اساسی، اقلیت‌های دینی را ناظر به ادیان رسمی شناخته‌شده مانند یهودی، مسیحی و زرتشتی می‌داند. در اصل ۱۲ که راجع‌به مذهب رسمی کشور گفته شده، به صراحت اعلام شده مذاهب اسلامی حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل هستند و هیچ‌گونه منعی برای استیفای اهل سنت از حقوق و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی وجود ندارد. نگاه و رویکرد قانون اساسی، اسناد بالادستی و توصیه‌های رهبر انقلاب صراحت بر برابری حقوقی و عدالت اجتماعی و استخدامی دارد.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور باید طوری تصمیم‌گیری کند که افرادی با نگاه انحصارگرانه دینی، جناحی و قومیتی، در ارکان حساس و مهم نقش و سمتی نداشته باشند و از افرادی استفاده شود که نگاه و رویکرد فرامذهبی و فراجناحی دارند و در عمل معتقد به حاکمیت قانون و اجرای منویات رهبری هستند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس اضافه کرد: اصل دوم قانون اساسی یکی از اهداف استراتژیک و راهبردی دولت را ایجاد وحدت و همبستگی ملی عنوان کرده، زیرا اساسا این وحدت و همبستگی ملی است که امنیت پایدار را به همراه دارد. لذا باید دقت‌ نظر بالایی در حلقه اول اطرافیان آقای پزشکیان صورت گیرد تا افراد متعصب، متحجر و واپس‌گرا که نگاه و رویکرد رهبری را در عمل قبول ندارند، خود را ملتزم به اجرای قانون اساسی نمی‌دانند و دنبال سطح‌بندی مذهبی و قطب‌بندی سیاسی هستند، پست مهمی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: ایران برای تمام ایرانیان است و طبق اصل ۱۱ قانون اساسی امت واحد اسلامی باید محقق شود و این امر تنها با حضور و مشارکت پیروان تمام مذاهب اسلامی که در اصل ۱۲ قانون اساسی آمده، ممکن است. هر میزان که از فرهیختگان، نخبگان و افراد واجد شرایط جامعه اسلامی بدون نگاه مذهبی و بر اساس شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی استفاده بیشتری شود، سیستم حکومتی و نظام ما می‌تواند موفقیت‌های روزافزونی در تمام عرصه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به بلوغ مردم در درک اهمیت حضور اقلیت‌های دینی در کابینه دولت، بیان کرد: ملت فهیم ایران به مرحله‌ای از بلوغ فکری و عقلانیت سیاسی رسیده‌اند که عقاید شخصی را در مسائل دولتی و حکومتی دخالت ندهند. مهم‌تر از هر چیز این است که همه ما تابع قانون هستیم و قانون باید حاکمیت داشته باشد و مردم باید مطیع قوانین مصوب باشند و دلیلی نیست که در جامعه تنشی ایجاد شود. مردم اکنون دنبال خادم صادق، راست‌گفتار و درست‌کردار هستند که اهل اختلاس، ریاکاری و نفاق نباشد و به دنبال اجرای قانون باشد و عقاید شخصی و فردی خود را بر قانون ترجیح ندهد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس با اشاره به دیدار هفته گذشته دکتر پزشکیان با نمایندگان اقلیت‌های ادوار مجلس، عنوان کرد: این دیدار و گفت‌وگوها در گذشته هم بوده است. اکنون مردم منتظر ثمره عملی شعارهای انتخاباتی و صحبت‌هایی اند که در جمع بزرگان و فرهیختگان اهل سنت گفته شده است.

سالاری ادامه داد: همه ما باید تحت قانون اساسی و با این رویکرد که ایران برای تمام ایرانیان است، با همه وجود و توانمندی برای حفظ و صیانت از تمامیت ارضی کشور تلاش کنیم. استفاده از پتانسیل و ظرفیت جامعه نخبگان اقوام و مذاهب کمک می‌کند که اپوزوسیون و معاندین جمهوری اسلامی نتوانند از تنوع قومی و مذهبی ایران سوء استفاده کنند. ما برای اینکه ایران را بسازیم و امت واحده را محقق کنیم، باید اصل را استفاده از ظرفیت‌ جامعه نخبگانی بر اساس شایسته‌سالاری قرار دهیم و معیارهای مذهبی و جناحی را کنار گذاریم. هر گونه قطب‌بندی سیاسی ریشه صهیونیستی دارد و باید به‌طور متحد و یکپارچه توصیه و رهنمودهای رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام 

نظر شما