شناسهٔ خبر: 67752347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح عنوان شد

قدردانی نیرو‌های مسلح از دولت سیزدهم و مخبر

فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح کشور همچنین از تلاش‌های مؤثر محمد مخبر برای مدیریت اوضاع کشور، و به خصوص برگزاری موفق انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در فرصت کوتاه ۵۰ روزه، در روز‌های سخت پس از شهادت دکتر رئیسی نیز قدردانی کردند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بعد از شهادت آیت‌الله‌سیدابراهیم‌رئیسی براساس قانون اساسی و حکم رهبر انقلاب، تمشیت امور دولت سیزدهم برعهده محمدمخبر معاون اول قرار گرفت. ۵۰ روزی که در آن انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم برگزار شد و عملکرد مخبر مورد تحسین موافقان و مخالفان او قرار گرفت. مخبر در اداره امور دولت هم از خود وزانت و پختگی سیاسی نشان داد و با عدم شرکت در انتخابات، شأن جایگاه و حکم رهبر انقلاب را حفظ کرد. 
حالا که مخبر در آخرین روز‌های کاری خود در پاستور قرار دارد، فرماندهان ارشد نظامی کشورمان به دیدار او رفتند تا از زحمات سرپرست قوه مجریه قدردانی کنند. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرمانده کل ارتش، فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده کل انتظامی و وزیر دفاع پیش از ظهر دیروز شنبه با حضور در دفتر مخبر، با گرامیداشت یاد شهید سید ابراهیم رئیسی از خدمات شهید جمهور در دوران تصدی ریاست جمهوری قدردانی کردند. 

 اشراف بالای رئیس‌جمهور شهید به امور نظامی
در این دیدار فرماندهان ارشد نظامی بر تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید در حوزه کمک به ارتقای توان دفاعی کشور اشاره کردند. فرماندهان عالی نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور همچنین در این دیدار از تدابیر رئیس‌جمهور شهید برای ایجاد هماهنگی مطلوب میان بخش‌های کشوری و لشکری در راستای تقویت بنیه و توانمندی‌های دفاعی کشور قدردانی کردند. فرماندهان نیرو‌های مسلح عنوان کردند: شهید رئیسی با وجود آنکه تجربه مستقیم فعالیت در نیرو‌های مسلح را نداشت، اما در مدت کوتاهی پس از تصدی سمت ریاست جمهوری توانست اشراف بسیار بالایی نسبت به مسائل نظامی و دفاعی کشور پیدا کند و در جلسات مربوط به مسائل امنیتی و دفاعی کشور از جمله در جلسه شورای‌عالی امنیت ملی ایده‌های راهگشا و بسیار مفیدی ارائه می‌کرد. 
فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح کشور همچنین از تلاش‌های مؤثر محمد مخبر برای مدیریت اوضاع کشور، و به خصوص برگزاری موفق انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در فرصت کوتاه ۵۰ روزه، در روز‌های سخت پس از شهادت دکتر رئیسی نیز قدردانی کردند. 

 دولت سیزدهم دوره‌ای متمایز برای تقویت بنیه دفاعی کشور
سرلشکر باقری پس از این دیدار گفت: حقیقتاً دوره دولت سیزدهم یک دوره متمایز برای بنیه دفاعی کشور و توانایی نیرو‌های مسلح در دفاع و امنیت کشور بود. دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های گذشته اقدامات بیشتری را در تقویت حوزه دفاعی و امنیتی با توجه به دوره سه ساله مسئولیت خود انجام داده و بار‌های بسیار سنگینی را بر دوش گرفت. فوق تصور و فوق توان بود. ما بسیاری از دولت‌ها را دیدیم. اما این دولت در این سه سال کار چندین سال را انجام داد و بار‌های بسیار سنگینی را برداشت. 
دکتر مخبر هم درباره رابطه دولت سیزدهم و نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح جزو بازو‌های بسیار مؤثر دولت در اداره کشور بودند. هرجا دولت با کمی و کاستی مواجه می‌شد، جایی که بدون هیچ توقعی و بی‌شائبه به کمک دولت - که خدمت به مردم بود- می‌آمد، نیرو‌های مسلح بودند. 

 دولت سیزدهم و نیرو‌های مسلح  یک خانواده بودند.
اما بعد از دیدار هم فرماندهان نظامی در گفت‌وگویی رسانه‌ای به بیان نظرات خود پرداختند. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح و دولت سیزدهم را یک خانواده توصیف کرد و در خصوص عملکرد دکتر مخبر هم گفت: «به نظر من این سلوک و رفتار آقای مخبر گذشتن از خود برای نفع نظام و مردم بود.» اشاره فرمانده ارتش احتمالاً به عدم کاندیداتوری مخبر در انتخابات ریاست جمهوری بود، در حالی که در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای او یکی از افراد اصلی برای حضور در انتخابات بود، اما مخبر از ثبت نام در انتخابات امتناع کرد. 
اما فرمانده نیروی انتظامی احمدرضارادان هم در این جلسه دولت سیزدهم را در همه عرصه‌ها در کنار نیرو‌های مسلح دانست. فرمانده کل سپاه سردار حسین سلامی هم در این دیدار دولت سیزدهم را کاملاً همراه نیرو‌های مسلح توصیف کرد و گفت: «در صحنه‌های مقاومت دولت سیزدهم کاملاً با ما همراه بود. در همه صحنه‌ها از جمله محرومیت‌زدایی فضای کاملاً مناسبی را برای فعالیت نیرو‌های مسلح ایجاد کرد». 
وزیر دفاع محمدرضا قرایی آشتیانی هم به عملکرد ۵۰ روزه آقای مخبر پرداخت و این عملکرد را بسیار عالی توصیف کرد. همکاری بین بخش‌های مختلف و از همه مهم‌تر دولت و نیرو‌های مسلح برای موفقیت هر سیاست و برنامه‌ای در کشور ضروری است. قطعاً یکی از عوامل موفقیت دولت سیزدهم همین همراهی و همگرایی بود که در زمان این دولت شکل گرفت که برگزاری این جلسات نمادی از این همکاری و نزدیکی دولت و نیرو‌های مسلح است. بدون تردید دولت چهاردهم هم برای موفقیت نیازمند پیمودن مسیر همگرایی و همراهی با بخش‌های مختلف نظام و کشور است.

نظر شما