شناسهٔ خبر: 67752252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی گلستان:

تقاضا برای فرزند خواندگی در گلستان افزایش پیدا کرده است

مدیرکل بهزیستی استان گلستان، گفت: تقاضا برای فرزند خواندگی از سوی خانوارهای گلستان به شدت افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «علیرضا طاهری زاده» در نشست با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته بهزیستی (30 تیر ماه لغایت 5 مرداد ماه) برگزار شد اظهار کرد: با طی مراحل اداری و گذراندن دوره های آموزشی از سوی خانواده های متقاضی 42 فرزند بی سرپرست سازمان به خانواده های واجد شرایط که در نوبت قرار داشتند واگذار شده است.
 
به گفته وی؛ فرزند دختر متقاضی بیشتری دارد به گونه ای که از هر 10 خانوار متقاضی فرزند خواندگی 8 خانوار فرزند دختر را انتخاب کرده اند.
 
مدیر کل بهزیستی استان گلستان از افزایش مستمری ماهیانه مددجویان بهزیستی تا 930 هزار تومان خبر داد و گفت: ماهیانه 23 میلیارد تومان برای 60 هزار نفر از مددجویان توانخواه استان پرداخت می شود.
 
وی افزود: ماهیانه 2 میلیون و 100 هزار تومان بابت حق پرستاری به 2 هزار و 300 خانوار دارای معلول ضایعه نخاعی پرداخت می شود.
 
به گفته وی؛ در 3 سال گذشته در دولت سیزدهم 4 و نیم میلیارد تومان بابت مناسب سازی فضای محیط و منزل برای رفاه بیشتر مددجویان هزینه شده است.
 
طاهری زاده با اعلام اینکه در دولت سیزدهم 2 هزار و 750 واحد مسکونی برای جامعه هدف احداث شده است، تصریح کرد: از این تعداد 136 واحد در هفته بهزیستی امسال افتتاح و به مددجویان فاقد خانه اهدا می شود.
 
وی ادامه داد: وام 550 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد برای ساخت مسکن مددجویان پرداخت می شود.
 
به گفته وی؛ در هیچ شهرستانی فاقد زمین برای احداث واحدهای مسکونی مددجویان نیستیم و این زمین ها جهت ساخت خانه برای مددجویان واجد شرایط واگذار می شود.
 
این مقام مسئول گلستانی با بیان اینکه در 3 سال گذشته 4 هزار و 753 مورد برای مددجویان ایجاد اشتغال شده است، ابراز کرد: با توجه به ضرورت حمایت خیران و افراد نیکوکاراز مددجویان بهزیستی، طی 3 سال گذشته شاهد مشارکت 60 میلیارد تومان این افراد نوعدوست بوده ایم.
 
وی افزود: استان گلستان سالانه ظرفیت زکات مال 1000 میلیارد تومانی دارد و از این ظرفیت می توان با فرهنگ سازی شاهد اتفاقات ارزنده ای برای جامعه هدف بهزیستی بود.
 
طاهری زاده از اجرای بیش از 150 برنامه در هفته بهزیستی امسال در سطح استان خبر داد و گفت: شعار امسال هفته بهزیستی «نهضت حسینی، خدمت مردمی» نامگذاری شده تا شاهد ارائه خدمات مطلوبی برای جامعه هدف باشیم.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما