شناسهٔ خبر: 67751934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سوریه: رأی «کنست» علیه تشکیل کشور فلسطین، مانع‌تراشی مقابل قطعنامه‌های سازمان ملل است

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن رأی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) علیه تشکیل کشور مستقل فلسطین، این اقدام را نقض حقوق تاریخی فلسطینیان و ایجاد مانع مقابل قطعنامه های سازمان ملل دانست.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای تأکید کرد: رأی کنست رژیم صهیونیستی علیه تشکیل دولت مستقل فلسطین، نقض آشکار و جدید حقوق تاریخی ملت فلسطین و کارشکنی و مانع تراشی خطرناک در مقابل کلیه قطعنامه های ذیربط سازمان ملل است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: مصوبه اخیر کنست در راستای سیاست رژیم اشغالگر در زمینه محروم نگه داشتن فلسطینی ها از حق برپایی کشور مستقلشان در سرزمین خودشان به پایتختی بیت المقدس است. علاوه بر اینکه در تناقض آشکار با اصل تحقق صلح فراگیر و عادلانه در منطقه است، تهدید خطرناکی برای امنیت و ثبات آن به شمار می آید.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است که این کشور ضمن مردود دانستن این مصوبه و رأی کنست و نیز حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، بر حق فلسطینی ها در زمینه برپایی کشور مستقل فلسطین در سرزمینشان تأکید می کند. همچنین از همه کشورهای جهان و سازمان ملل می خواهد علیه سیاست های توسعه طلبانه، شهرک سازی رژیم صهیونیستی، کشتار و نسل کشی توسط آنها موضع قاطعی اتخاذ کنند.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با اکثریت آرا به طرحی برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین رای مثبت دادند.

پارلمان رژیم صهیونیستی این طرح ضد فلسطینی را با رای موافق ۶۸ نفر از اعضای پارلمان از جمله «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» در مقابل ۹ رای مخالف تصویب کرد.

احزاب ائتلاف حاکم از این طرح حمایت کردند اما اعضای حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» در راستای امتناع از حمایت این طرح، جلسه رای گیری را ترک کردند.

در این طرح با تشکیل کشور فلسطین به شدت مخالفت و این اقدام به منزله تهدیدی وجودی برای رژیم صهیونیستی قلمداد شد.

پیش از این نیز کنست در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که تاسیس کشوری فلسطینی به طور یک‌جانبه را رد می کرد.

با این‌همه پارلمان اسلوونی ۱۵ خرداد با اکثریت آرا، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و به کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند پیوست که پیشتر ایده تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

وزارت خارجه کشورهای فرانسه و بلژیک با مردود دانستن این مصوبه کنست رژیم صهیونیستی علیه تشکیل کشور مستقل فلسطین آن در تضاد با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانستند.

بر اساس این گزارش، به دنبال تجاوز گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطین و تلاش برای برقراری صلح عادلانه در منطقه بار دیگر در محافل سیاسی بین المللی مطرح شده است. وسعت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده است برخی از کشورهای غربی که تاکنون همواره مدافع این رژیم بوده اند از ایده تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما