شناسهٔ خبر: 67751276 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیر هیات انصار‌الحسین (ع) خبر داد:

حرکت کاروان زائران کربلا از دبیران

مدیر هیات انصار‌الحسین (ع) گفت: این کاروان هرساله از شهرستان زرین‌دشت بخش مرکزی شهر دبیران شروع به پیاده‌روی می‌کنند و تا اربعین به کربلای معلی می‌رسند.

صاحب‌خبر -

حسن شریعتی خواه در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: همان‌طور که گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن یاد سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است، ما نیز هرساله با اعزام زائران به کربلای معلی ارادت خود را به امام حسین (ع) عرض می‌داریم.

وی افزود: این کاروان هرسال چند روز بعد از عاشورا با مدیریت بنده به سمت کربلای معلی اعزام می‌شوند که امسال هم توفیق داشته‌ایم میزبان ۴۰ زائر حرم اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

 مدیر هیات انصار‌الحسین (ع) در تشریح جزئیات این حرکت معنوی بیان کرد: مسافت این پیاده‌روی در حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر است که از امروز صبح آغاز شده و کاروان به سمت مرز عراق حرکت کرده است.

حرکت کاروان زائران کربلای معلی از دبیران

 

به گزارش «شیرازه»، هر ساله جمعیتی چندین‌ میلیونی پای در راه می‌گذارند تا شاید کمی در غم بزرگ اهل حرم و بازماندگان حادثه کربلا سهیم باشند تا شاید کمی رنج و اندوه سهمگین واقعه کربلا را دریابند.

سفری چندروزه، با پای پیاده و تهی از آذوقه در میان دو شهر نجف و کربلا، قدم‌گذاشتن در مسیر پیاده‌روی و زیارت کربلا کاری ساده نیست.

 اما با دو پای عشق و معرفت به حسین (ع) شدنی است و به قولی کاری است که از دل برمی‌آید و در این میان خدمت‌رسانی به خیل عاشقان اباعبدالله نیز عشقی هم‌سنگ آن می‌طلبد.


زنده نگه‌داشتن نهضت تاریخی عاشورا، رسیدن کاروان اُسرا در سفر بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین و نیز بهره‌گیری تربیتی از یاد و خاطره تاریخی عاشورا، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین (ع) و برگزاری باشکوه آن است.


رهبر معظم انقلاب در سخنان خود با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین می‌فرمایند: «این کسانی که این راه را طی می‌کنند و این حرکت عاشقانه و مؤمنانه را انجام می‌دهند، کار صحیح و بزرگی انجام می‌دهند و آنها یک شعار بزرگی را زنده می‌کنند. چراکه در این کار هم ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است و هم عشق و محبّت». 

انتهای خبر/224224

نظر شما