شناسهٔ خبر: 67750891 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه‌های تهران؛

هشدار درباره وضع ۷۱ ساختمان بحرانی تهران

عضو هیئت مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق تهران گفت: در پایتخت ۳۳ هزار ساختمان بسیار ناایمن وجود دارد که وضع حدود ۷۱ ساختمان بحرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما . هشدار بروز حادثه در ۷۱ ساختمان بحرانی تهران. به گفته عضو هیئت مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق تهران، در تهران ۳۳ هزار ساختمان بسیار ناایمن وجود دارد که وضع حدود ۷۱ ساختمان بحرانی است. به عبارتی وضع این ساختمان‌های بحرانی مشابه پلاسکو و متروپل است. سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر هم گفته: ۸ بیمارستان رسول اکرم، امام خمینی، لولاگر، طرفه، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌آباد و فیاض‌بخش به عنوان ساختمان ناایمن معرفی شدند. بیمارستان گاندی و شریعتی نیز دارای نواقص ایمنی هستند. برخی از این ساختمان‌ها ایمن شده، اما تعداد زیادی از آنها هنوز ناایمن هستند و قوه قضاییه باید به موضوع ورود کند.
---
جریمه یک میلیون تومانی برای بوق زدن نامتعارف. ایجاد آلودگی صوتی خودرو‌ها در قانون راهنمایی و رانندگی تخلف است و رقمی بین ۶۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه برای آن در نظر گرفته شده است. با افزایش جرائم رانندگی از ۲۳ تیر، هر راننده‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی شود با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود. بر اساس جدول جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، برای بوق زدن نامتعارف مبلغ یک میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.
---
مصرف برق ایران معادل ۶۰ درصد مصرف ۲۷ کشور اروپایی. به گفته رئیس پژوهشکده توزیع برق پژوهشگاه نیرو، مصرف انرژی کشور ما به تنهایی از نصف مصرف ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بیشتر است. ما ۶۰ درصد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، انرژی مصرف می‌کنیم. اغلب برق کشور از سوختن گاز تولید می‌شود. افزایش دما علاوه بر اینکه موجب کاهش راندمان تولید می‌شود، افزایش مصرف انرژی کشور را هم به دنبال دارد.
---
وام تعمیرات برای تاکسی‌های پایتخت. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفته: خودرو‌هایی که سن آنها به مرز فرسودگی یعنی ۱۲ سال رسیده باشد مشمول طرح نوسازی می‌شوند. تاکسی‌های زیر ۱۲ سال و تمام خودرو‌های ون برای اولین بار مشمول طرح بهسازی وضع موجود تاکسی‌ها شدند؛ این وام‌ها برای اولین بار به خودرو‌هایی تعلق می‌گیرد که در سن فرسودگی قرار ندارند و برای تعمیرات می‌توانند از این وام استفاده کنند و به بهبود وضع تاکسی‌ها در تهران کمک می‌کند.

 

 

<div id="video-display-embed-code_11335644"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4287676/11335644?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما